Aviseringar
Rensa alla

Kortväxt


Ämnesstartare

Hej!
Initialt vill jag börja med att berätta att jag är 15 år och att min fader är cirka 182 cm lång och min moder cirka 165 cm lång, min storebror som är 19 år ungefär lika lång som min fader. Själv är jag ungefär lika lång som min moder, någon centimeter längre.
Jag har kollat på min växtkurva och min tillväxtsspurt i början till mitten av puberteten har redan nått sin kulmen, och då växte jag från 145-160 cm. På ett år har jag endast växt sex cm och med anledning av detta oroar jag mig för att jag inte kommer växa särskilt mycket mer.

Personligen tror jag att min korta längd beror på brist på tillväxthormon och sköldkörtelhormon, för det är knappast normalt att en kille "ärver" sin längd från den kvinnliga föräldern.
Därför undrar jag om det finns någon särskild åtgärd jag kan beivra, till exempel ett tillskott av tillväxthormoner så att min tillväxtkurva antar normala värden.

Någon som sitter inne på ett adekvat svar?

Tack på förhand!
Med reservation för ev. stavfel och grammatiska fel.


   
Citera

Knappast att du får tillväxthormoner för att du inte är längre än 170, dessutom är du bara 15. [zzz]


   
SvaraCitera

ta testosteron då


   
SvaraCitera

ät marsmallow


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Knappast att du får tillväxthormoner för att du inte är längre än 170, dessutom är du bara 15. [zzz]

Något med samma katalyserande effekt avseende längdtillväxt kanske funkar?

bugatti:

ta testosteron då

Mjo.


   
SvaraCitera

Kortvuxenhet är bara ett problem när människor är tvugna att kommentera det under ens uppväxt. Om folk kunde hålla käften skulle det underlätta.
Jag är 170 och fullt nöjd med längden i sig. Skulle inte vilja vara längre.


   
SvaraCitera

Eremiten:

Något med samma katalyserande effekt avseende längdtillväxt kanske funkar?

Image


   
SvaraCitera

"endast sex centimeter"[tard]


   
SvaraCitera

Harpyja:

"endast sex centimeter"[tard]

Äsch alla är inte bra på vävning! [no-no]


   
SvaraCitera

fistforfight:

Äsch alla är inte bra på vävning!

huh[tard]


   
SvaraCitera

spelar ingen roll hur lång du är, det viktiga är hur lång snoppen är[wink]


   
SvaraCitera

Fantastiskt fånigt.


   
SvaraCitera

Oroa dig inte, du växer fortfarande. Till skillnad från mig som verkar ha stannat kring 153 [ops]


   
SvaraCitera

Jag känner en kille som växte ungefär 30 cm mellan 16 och 18 års ålder. Nu är han ca 190 cm lång, sisådär 20 cm längre än sin far. Dessutom är inte en längd på 165 cm något onormalt för en man. Jag föreslår att du sparar oroandet till områden och tillfällen där det finns verklig anledning till oro, även om jag samtidigt förstår dig.

Även korta killar får tjejer. Det är dagsens sanning. Även om de ibland får nöja sig med de korta tjejerna (inte alltid dock, jfr the Wannadies - Shorty).


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera