Aviseringar
Rensa alla

Kosmetiktråden


Ämnesstartare

sedan skulle jag vilja tipsa ALLA som sminkar sig att lära sig grunderna i färgteori och vilken textur (flytande, krämig, puder) som passar ens hy. sådant är viktigt och kan påverka resultatet enormt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En vanlig dag när jag använder smink:
Använder eeste lauders bb-cream, det bästa sminket jag använder! Lägger det som bas, brukar sen använda ett puder (av isadora utan skimmer) att skugga fram tydligare kindben, och ibland lägga rosa skimmer uppe på kindbenen. (använder faktiskt en rosa ögonskugga till detta)
Böjer ögonfransar och målar tunt lager med  Maybelline false volume express. 
vanligt lypsyl på läpparna. 
Om jag sminkar mig extra så brukar jag även måla till eyeliner med maybelline masterpiece.
Om jag vill skugga tycker jag att Make up stores svarta ögonskugga är bäst, faller inte ner och lägger sig på kinderna. 
Oftast är jag osminkad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är roligt när man börjat och man kan ändra utseendet så mkt (inte bara "förbättra", utan förändra).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
sedan skulle jag vilja tipsa ALLA som sminkar sig att lära sig grunderna i färgteori och vilken textur (flytande, krämig, puder) som passar ens hy. sådant är viktigt och kan påverka resultatet enormt.

Verkligen!! Det allra bästa är faktiskt att gå till en valfri smink-affär och fråga efter hjälp att få tag på rätt färg och bra produkter. Jag har alltid använt olika foundations och puder förut och har bara skadat huden mer och behövt mer smink. Foundations blir kladdigt och man kan se flott ut, och därför kladdar man på puder och belastar huden ännu mer.
Att börja använda en bb-cream med färg i är nog det bästa jag gjort, använder eeste lauder (kostar 380kr men håller länge och inte alls lika jobbig för huden) man behöver bara en liiiiten liten klick som man sen kan smörja in på huden likt en hudlotion i konstistens. Det märks knappt att man har krämen i ansiktet! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angående produkter, kan jag rekommendera Bobbi Browns corrector och creamy concealer. jag har personligen haft lite problem med lila ringar under ögonen och i det inre hörnet på ögonen. med bobbis produkt försvann dom helt och man ser definitivt mycket piggare ut.

färgerna jag använder är:
corrector: light bisque
concealer: ivory

ett plus är att man får med ett setting powder till concealern, vilket gör att det håller längre. go'a grejor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska öva på det idag faktiskt. I övrigt har jag har almond eyes.

Chibibbi:

det är inte så svårt, även om själva tippen kan behöva övning. det bror på hur van man är vid eyeliner i vanliga fall. sedan beror det också på din ögonform. hur man lägger en en katt-liner skiljer sig åt vid t.ex asiatiska ögon och hooded eyes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sant. Älskar att jag kan framhäva kindbenen, få mina ögon se större ut med vit kajal m.m. 

Chibibbi:
det är roligt när man börjat och man kan ändra utseendet så mkt (inte bara "förbättra", utan förändra).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Verkligen!! Det allra bästa är faktiskt att gå till en valfri smink-affär och fråga efter hjälp att få tag på rätt färg och bra produkter. Jag har alltid använt olika foundations och puder förut och har bara skadat huden mer och behövt mer smink. Foundations blir kladdigt och man kan se flott ut, och därför kladdar man på puder och belastar huden ännu mer.
Att börja använda en bb-cream med färg i är nog det bästa jag gjort, använder eeste lauder (kostar 380kr men håller länge och inte alls lika jobbig för huden) man behöver bara en liiiiten liten klick som man sen kan smörja in på huden likt en hudlotion i konstistens. Det märks knappt att man har krämen i ansiktet!

Absolut. Det jag kan tycka är tråkigt är att många expediter i sminkaffärer ofta endast har en ganska liten kunskapsbas vad gällande färgteori. Ändå är just undertoner och kallt och varmt etc en viktigt faktor i hur resultatet sedan blir.
Foundation blir mindre kladdigt om man fäster dom ordentligt på ansiktet med ett puder. Sedan handlar det mycket om kvalitet. Man behöver både borstar och smink av kvalitet. För att inte tala om en god bas. Hudvård är en viktig del, exempelvis. Primer, primer, primer. En bra primer gör vilken annars medioker foundation till en bra foundation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
Ska öva på det idag faktiskt. I övrigt har jag har almond eyes.

ah, då kan catliner blir skitsnyggt på dig då du från början har en form på ögat som liknar den kattdjur har. då får man kanske dock se upp med att ta ut svängarna för kraftigt, så att ögat inte försvinner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
Vill lära mig att lägga en cateyeliner, det är så jävla snyggt. 

Finns asbra tutorials på youtube! har lyckats EN gång tackvare dem i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eyeliner är förövrigt det bästa sminket! Det låter en verkligen vara kreativ. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack! Ska genast testa, kan posta hur det blev. 

Chibibbi:

ah, då kan catliner blir skitsnyggt på dig då du från början har en form på ögat som liknar den kattdjur har. då får man kanske dock se upp med att ta ut svängarna för kraftigt, så att ögat inte försvinner.

Ska kolla, tack 🙂

Fingerprints:

Finns asbra tutorials på youtube! har lyckats EN gång tackvare dem i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind: Tack! Ska genast testa, kan posta hur det blev.

wohooo, gärna! Tumme upp


   
SvaraCitera
penja

Eyeliner är nykomling i min sminkväska. Håller på att experimenterar med hur jag målar den bäst. Var lite rädd för att prova måla den övre franstaden enda in i ögonvrån. Det kan markera ögonen snyggt, skapa intensiva ögon, eller så leder det till att ögonen bara ser mindre ut. Men, jag tror jag lyckades. 


   
SvaraCitera

Älskar smink. Fast får lätt dålig hy av foundation, ska investera i nåt bättre när jag inte lever under existensminimum 


   
SvaraCitera