Aviseringar
Rensa alla

Kostig sömn..


Ämnesstartare

Hittade ingen kategori att sätta detta i , men det är ju ett sorts problem så det får gå.
Jag undrar om någon har samma problem som jag , eller vet vad det är/beror på . Jag har haft det i flera år i perioder.

När jag vaknar på morgonen och ska somna om så hamnar jag i något konstigt tillstånd.. Jag kan höra saker runt omkring , men jag kan inte röra mig , inte få upp ögonen eller något , då får jag panik och känner hur det blir svårt att andas... Jag kan även tänka ganska klart under dessa tilltånd , så för att vakna så måste jag ofta slappna av för att kunna öppna ögonen och lämna tillståndet..

Detta händer ofta om jag varit vaken en stund och sen blir trött och vill sova en sväng.
I vissa perioder så kommer det på morgonen just innan jag ska upp för att fixa mig till skolan .

Vad händer med mig egentligen :S


   
Citera

låter som sömnparalys typ:3


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle också säga sönmparalys. har haft det och det låter som att du får liknande det lag fick


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är så jobbigt... när det händer så vaknar man ju tillslut , men sen så kan jag inte hålla mig vaken och hamnar i samma tillstånd..ibland så ofta att jag tillslut inte vågar sova


   
SvaraCitera

farbror gugge:

sömnparalys


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm. jag har varit med om liknande den sista tiden. Innan när jag vaknade kunde jag alltid stiga upp direkt. Varenda morgon nu somnar jag om och hamnar i ett sånt tillstånd. Det värsta är att jag hela tiden tänker - shit, nu blir jag för sen till skolan. men kan inte vakna..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Human:

Det värsta är att jag hela tiden tänker - shit, nu blir jag för sen till skolan. men kan inte vakna..

Ja jag brukar tänka - tänk om jag inte vaknar


   
SvaraCitera

Har hänt mig med några gånger. Var vanligare när jag var typ 15, men har hänt så sent som i år. Brukar tänka "VAKNA" och gör en mental ansträngning i en rörelse där jag kastar kroppen framåt.

Funkar varje gång [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haft de själv

brukar försöka tänka typ att ja vaknar elr nåt sånt

funkar inte de försöker ja hoppa


   
SvaraCitera

Jag har aldrig varit med om det... Jag gör bara cp-ryck hela tiden. xD


   
SvaraCitera

shit, läskigt med sömnparalys [cry]
brukar bara få något slags ryck precis när jag håller på att somna och ibland när jag vaknar. tycker det är jobbigt [blush]


   
SvaraCitera

Hände mig flera gånger när jag sommarjobbade för nåt år sedan.

Städade ett för sommaren fullkomligt övergivet servicehuskomplex och slumrade ibland till när jag satte mig ner eller under lunchen.
Hamnade i sömnparalys och drömde om öronbedövande brusande ljud, folk som gick runt i rummen där jag satt och sov eller att någon arg individ skulle komma på mig med att sova på jobbet. Vid enstaka tillfällen kunde jag öppna ögonen eller röra lite på armarna, för det mesta resulterade det i att jag började skaka och hacka tänder.
Är läskigt [surprised]

Antog att det berodde på en blandning av stress och utmattning (bonade om golv och flyttade runt möbler helt själv=trött).
Har bara hänt mig en eller två gånger sedan dess, och då bara när jag ätit dåligt + sovit för länge och ändå somnat om.


   
SvaraCitera

Strange [surprised]

Själv har det aldrig hänt mig


   
SvaraCitera