Aviseringar
Rensa alla

Kostnad tatuering


Ämnesstartare

Någon som vet ungefär hur mycket det skulle kosta att tatuera ett porträtt av ett lejon i knytnävsstorlek hos en ganska bra tatuerare?


   
Citera
Ämnesetiketter
SLCD
 SLCD

Mjaomjaomjao:

Någon som vet ungefär hur mycket det skulle kosta att tatuera ett porträtt av ett lejon i knytnävsstorlek hos en ganska bra tatuerare?

Varför skulle du vilja ha en ganska bra tatuerare?


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Mjaomjaomjao:

hos en ganska bra tatuerare?

[party]


   
SvaraCitera

Jens tatueringar är båda snäppet större än halva överarmen. Den första gick på 2000:- då tatueraren blev försenad med den, och den andra gick på 4000:-. Tatuering nummer två tog ca. 4 timmar. Detta hos en "professionell" tatuerare i en studio.
Janis tatuering som är ungefär lika stor, men inte är inte lika detaljerad gick på 1500:-, och tog ca. 3 timmar totalt, och han fick gå två omgångar. Detta hos en privat tatuerare.


   
SvaraCitera

Det beror på tid, men antar att det ska va ganska detaljerat, så skulle gissa på att det går på minst 3 timmar. Så jag skulle säga minst 3000 🙂 Beror helt på vart du går osv också, ganska grov gissning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Varför skulle du vilja ha en ganska bra tatuerare?

Med ganska bra menar jag bra men inte den bästa som finns för att jag är fattig student 😛 Jag vet en kille som ska göra väldigt bra porträtt men han är ganska ung (strax över 20) så jag gissar att han inte har jättelång yrkeserfarenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för alla svar [smile][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Några tips förresten på tatuerare i Stockholm som gör bra porträtt?


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Mjaomjaomjao:

Några tips förresten på tatuerare i Stockholm som gör bra porträtt?

Klara på Swahili Bob's

Mjaomjaomjao:

Med ganska bra menar jag bra men inte den bästa som finns för att jag är fattig student 😛 Jag vet en kille som ska göra väldigt bra porträtt men han är ganska ung (strax över 20) så jag gissar att han inte har jättelång yrkeserfarenhet.

Priserna varierar inte så mycket mellan de tatuerare som är något att ha.


   
SvaraCitera

Mjaomjaomjao:

ganska bra tatuerare?


   
SvaraCitera