Aviseringar
Rensa alla

Kosttillskott


Ämnesstartare

Hejsan.
Jag ska köpa ett kosttillskott som heter HMB. Det ser bra ut och har många positiva kommentarer om den. Den är dessutom inte doping klassad. Eftersom jag är 15 år och räknas som barn så vet jag inte vad bieffekterna är på mig. Skulle gärna veta så jag känner mig säker när jag köper den.
Mvh!

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/hmb

hmb_50329202_142638905.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

kraftgrabb:

Den är dessutom inte doping klassad

[cool]

Aldrig hört något om dessa pillren förut dock.
Känns lite sockerpilleraktigt från kommentarerna.

"är inne på min 6 dag med HMB och jag har redan märkt av stora förändringar i muskelmassa och prestation. man kan öka vikter och orkar mycket fler rep! kanon bra produkt! 5 av 5"

"Har kört på denna produkt i 3 veckor nu, fungerar kanon! Märker hur muskelmassan ökar samtidigt som man minskar kaloriintaget. Kör på det här! 5/5"

Du märker ingen skillnad på muskelmassa på 6dagar[rolleyes] å inte heller på 3 veckor.
Dessutom står det inte ens att den skulle öka prestationsförmågan.

Finns massor av liknande produkter. Tycker man ska vara väldigt skeptisk[y]

Dessutom verkar det vara väldigt dyrt eftersom man ska ta så många.
"Antal portioner per burk: 33 st (16 dagar)"

Hur ofta tränar du? Är det verkligen rätt medel för dig? [confused]


   
SvaraCitera

Det funkar inte så. Vad är det du vill få ut av det hela? Låter jättedumt med kosttillskott över huvud taget som tränande femtonåring, satsa på bra kost istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Hur ofta tränar du? Är det verkligen rätt medel för dig?

4 gånger i veckan tränar jag. Det är onsdag, lördag, söndag som jag vilar på.


   
SvaraCitera

HMB är lite slöseri på pengar.


   
SvaraCitera

asså

vänta tills du växt klart med sånt skit 😛 vänta till 18 typ


   
SvaraCitera

Nej, det skall du inte alls. Du skall fokusera på att få en bra kost istället.


   
SvaraCitera

respons:

bra kost istället.

passaro:

bra kost istället.

[cool]


   
SvaraCitera

kraftgrabb:

Jag ska köpa ett kosttillskott som heter HMB.

Är det styrketräning vi pratar om tränar du för ofta, kroppen hinner inte återhämta sig då. Tänk på att du är tonåring och växer ganska mycket ändå så kroppen pallar inte lika mycket träning som en vuxen.

Kosttillskott är är typ som vatten på flaska, helt jävla onödigt men folk köper ändå. Man skall upp på ganska hög nivå innan kosttillskott är aktuellt. Kosttillskott kan heller inte ersätta bra mat.

Ät bra och varierad mat så räcker det väldigt långt. Försök äta mer kött, fisk och fågel, samt grönsaker, och minska på kolhydrater som pasta och potatis. Inte ens jag som tränar ganska mycket behöver kosttillskott, slöseri med pengar om du frågar mig.


   
SvaraCitera

Jag hade hellre ätit riktigt än köpt dyra tabletter som förmodligen inte fungerar alls. Läs på lite om träning i min länk och komplettera sedan med kosttillkott om det känns nödvändigt:)

Här kan du få sjukt mycket hjälp! Jag har länge tyckt att min hemsida skall vara sticky istället för den förfärliga guiden som finns nu men ungdomar.se admins vill inte... Här har du en länk iallafall, kolla in det du tycker verkar vettigt:) lycka till!

http://trainingground.webs.com/


   
SvaraCitera

Frippe96:

Är det styrketräning vi pratar om tränar du för ofta, kroppen hinner inte återhämta sig då. Tänk på att du är tonåring och växer ganska mycket ändå så kroppen pallar inte lika mycket träning som en vuxen.

Frippe96:

Kosttillskott är är typ som vatten på flaska, helt jävla onödigt men folk köper ändå. Man skall upp på ganska hög nivå innan kosttillskott är aktuellt. Kosttillskott kan heller inte ersätta bra mat.

4 gånger i veckan är inte alls för mycket, 3-4 gånger är det vanligaste. 7 dagar är inte heller för mycket. det beror på hur man lägger upp schemat.
Och ja kosttillskott "kan" vara onödigt om man redan får i sig allt man behöver genom mat. men att säga att tex proteinpulver är som vatten är lite dumt då det är som mat i pulverform. Jo kosttillskott som tex vissa proteinpulver kan visst ersätta mat.


   
SvaraCitera

Simonua:

Jo kosttillskott som tex vissa proteinpulver kan visst ersätta mat.

ok, whatever dude..


   
SvaraCitera