Aviseringar
Rensa alla

KRABBA


JuicyQ
Ämnesstartare

Är det någon av er som har testat mephedrone? (krabba)
isåfall vad tycker ni om detta?
jag gillade den myyycket förut men jag la av.
Någon i liknande situation?[cheers]


   
Citera

Det sägs att när en krabba är full så går den framlänges.

Men nej den är typ farlig :S


   
SvaraCitera

Herr Luver:

Det sägs att när en krabba är full så går den framlänges.

Men nej den är typ farlig :S

Redan tillbaka? [tard]


   
SvaraCitera

knark är farligt


   
SvaraCitera

framtidstron:

knark är farligt

Nej, knark är illegala droger varav de flesta droger, såsom krabba, är farligt [zzz] Jag anklagar dessutom JuicyQ för att vara ett troll då krabba ger sådana skador att den som lyckas sluta med det knappast rekommenderar det...


   
SvaraCitera

är ni skåningar eller? det heter räka, inte krabba.

aldrig testat men vill testa. har hört att det suger men har också hört att det är skitnajs. blir kanske itll att testa i sommar


   
SvaraCitera

det heter för fan meph och det är skitnajs
punkt slut


   
SvaraCitera

varför förknippa fina djur med rcdroger:-G


   
SvaraCitera

usch för fan lägg ner med mephet, jag har varit i ett meph missbruk samtidigt som ett opiat och benzo beroende (Blandmissbrukare javisst!) jag slog i mig 0,5-1g i köret på slutet visst fan snurrade det men allt rasade för mig, visst fan är det häftigt men det är inte bra för dig.


   
SvaraCitera

Chriss:

visst fan är det häftigt men det är inte bra för dig.

Det som kanske inte var så bra när det började säljas i Sverige var väl just tillgången (lägg in beställning på valfri RC-shopp -> få det inom två dagar) och det faktum att det är en mycket potent centralstimulerande drog. Tror inte direkt det är farligare än amfetamin eller MDMA annars.


   
SvaraCitera

Ishtar:

Tror inte direkt det är farligare än amfetamin eller MDMA annars.

Eller ja... de spelar nog i samma liga i fråga om skadeverkning vid missbruk, menar jag.


   
SvaraCitera

Ishtar:

Eller ja... de spelar nog i samma liga i fråga om skadeverkning vid missbruk, menar jag.

O.o

Du hör inte att nån blir hjärn död och sen dör utav amfetamin.

Under samma tid det vart klassad hälsofarligt och sedan narkotika klassat så var det minst 3 pers som hade döt utav mephedrone, vanliga afetaminer dödar dig inte, kanske överhätning om du är klantig när du har tagit E.


   
SvaraCitera

Chriss:

Under samma tid det vart klassad hälsofarligt och sedan narkotika klassat så var det minst 3 pers som hade döt utav mephedrone, vanliga afetaminer dödar dig inte, kanske överhätning om du är klantig när du har tagit E.

Men det stämmer ju inte. Enligt engelska Wikipedia har en människa (en kvinna från vårt avlånga land) dött av mefedron. En enda. Mefedron har visserligen varit inblandad i flera dödsfall, men man har inte kunnat peka på mefedron som dödsorsak.

Det finns en intressant artikel om mefedron på NewScientist, som du kanske borde läsa. Citerar den:

NewScientist:

Gabrielle Price, 14, died after taking the drug at a party in Brighton in November 2009. News reports linked her death with mephedrone. The results of toxicology tests three weeks later showed the cause of death was "cardiac arrest following broncho-pneumonia which resulted from streptococcal A infection". This received much less coverage. Despite this verdict, her case is still being quoted as "linked" to use of the drug. At the time of writing, only one of 27 fatalities claimed to have been caused by mephedrone have actually turned out to be so.

http://www.newscientist.com/article/dn18712-miaowmiaow-on-trial-truth-or-trumped...


   
SvaraCitera

Deadich:

det heter räka, inte krabba.

Hänskapt:

det heter för fan meph

Man kan ju undra vad folk kommer ifrån som sagt... mepe/meffe/räka heter ju! [surprised]


   
SvaraCitera

Ishtar:

det faktum att det är en mycket potent centralstimulerande drog.

inte potent..
du kan lätt dra i dig ett halvt gram utan att det händer något dåligt före, under eller efter
det är när klantarslen kommer i kontakt med drogen som det blir farligt

Ishtar:

Tror inte direkt det är farligare än amfetamin eller MDMA annars.

jo, det tror jag iofs att det är..


   
SvaraCitera