Aviseringar
Rensa alla

kräkas....


Ämnesstartare

jag kräks alltså varje dag.... blev inlagd för några månader sedan för Anorexia.. och nu äter jag som en galning och spyr.. jag spyr upp ALLT jag får ner i magen... går jag ner i vikt på det? eller vad? för jag behåller ju ingenting som jag äter... absolut inget... jag vräker i mig mat för jag vill stilla "monstren" som bara skriker inuti mig och vill ha mat.. sedan spyr jag ut allt för att " rena mig" bli fri det som ligger i magen.... lugna mig själv... jag spyr upp till 7 ggr om dagen. och jag vill veta. kommer jag gå ner i vikt av de här eller vad händer?

snälla, inga o seriösa behöver svara för ja tar inte de här som ett skämt de är verkligen ett stort problem jag har... jag är 173 lång och väger 52 nu... ett BMI på 17


   
Citera

du kommer fräta sönder emaljen på dina tänder om inte annat


   
SvaraCitera

Du kommer bli ännu mer psykiskt förstörd och fysiskt sjuk om du fortsätter. Din hals och dina tänder kommer fräta sönder och du kommer drabbas av undernäring med allt det medför.

Sök hjälp igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är väl mag syran som fräter på tänderna? för de jag spyr upp är maten... direkt efter jag svalt den


   
SvaraCitera

Snälla, snälla, för din egen skull: sök hjälp. Det är INTE värt det. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

.... går jag ner i vikt av att göra mig av med allt jag äter?


   
SvaraCitera

jävla psykfall [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men lägg av... du fattar ju inget


   
SvaraCitera

only_me:

men lägg av... du fattar ju inget

Nej men jag fattar att du vägrar inse för dig själv att det är sjukligt [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske jag gör. men de blir inte bättre för du säger jävla psykfall!


   
SvaraCitera

Stringburka:

Din hals och dina tänder kommer fräta sönder och du kommer drabbas av undernäring med allt det medför.

Och elektrolytimbalans som leder till hjärtstillestånd = döden.


   
SvaraCitera

only_me:

snälla, inga o seriösa behöver svara för ja tar inte de här som ett skämt de är verkligen ett stort problem jag har... jag är 173 lång och väger 52 nu... ett BMI på 17

Nej, ledsen. Kroppen är vidrigt snabb på att ta upp kalorier, så spelar ingen roll om du spyr tills magen är tom direkt efter du hetsat. Kroppen är som sagt ruskigt snabb. Speciellt när man hetsar och äter EXTRA mycket,. blir då som att äta kanske.. 20% om man är snabb.. 50% (eller mer) om man är sakta. Så nej, man går inte ner av att ha bulimi. Dessutom sliter det på insidan, halsen, tänderna och psyket. Kan bli riiktigt läskigt om man hållt på under en längre tid... insidan bokstavligen fräts sönder. När du börjar spotta blod så är det inte ett bra tecken. [no-no]

Om du slutar spy så kommer du antagligen sluta (efter en tid) hetsäta också, vilket betyder att du kan börja kämpa med att få ett sunt förhållande till mat. Ta hand om dig, och sök hjälp! [love]


   
SvaraCitera

Du är dödligt sjuk och ändå vill du inte gå upp i vikt. Du kan väl åtminstone försöka hitta en väg att trivas med att gå upp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag slutar när det kommer blod... när ja spytt tills jag skakar och det kommer fullt i blod... jag har gått ner 20 kilo på två månader


   
SvaraCitera

only_me:

det är väl mag syran som fräter på tänderna? för de jag spyr upp är maten.

maten blandas ju med magsyra i magsäcken så det kan ju mycket väl följa med magsyra upp när du kräks


   
SvaraCitera