Aviseringar
Rensa alla

Kräks för att bli fin, pågående ätstörning?


Ämnesstartare

Jag har sen några veckor tillbaka känt mig så extremt ful. Helt värdelös med andra ord! 
Jag är en 68 kilos kossa liksom! 🙁 
men jag har i någon vecka nu försökt kräka mig själv, för det får mig att må bra (även om jag hitils inte har lyckats spy) .. och jag kan få känna mig smal och fin. Men jag lyckas ju såklart inte så bra, jag får bara skitmycket kräkreflexer istället. Spelar liksom ingen roll hur långt ner jag kör fingrarna. Jag mår mer eller mindre illa av mat, min spegelbild.. ah.. mår illa hela tiden typ! Har dragit ner på maten.. självklart äter jag trots allt.. jag kollar bara kalorierna först. Men idag åt jag bara ett äpple på hela dagen, och helt ärligt, jag mår bra utav det .. Det känns som att jag bär mindre skit inom mig.. Visst är jag dö hungrig då och då.. Men såå lite kalorier som möjligt.. så jag ger ju kroppen lite mat så att säga! 
Kan detta va en pågående ätstörning? för jag tänker väl kanske lite väl mycket på vikten och kroppen. 


   
Citera
Haien

Ja, det är eller kommer att bli en ätstörning, börja äta vettigt, ev. dra ner något på produkter med hög fetthalt om du vill gå ner i vikt, men sluta inte äta helt eller spy för att bli smal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:
Ja, det är eller kommer att bli en ätstörning, börja äta vettigt, ev. dra ner något på produkter med hög fetthalt om du vill gå ner i vikt, men sluta inte äta helt eller spy för att bli smal.

Jo om det bara vore så lätt, jag mår bara illa hela tiden. 


   
SvaraCitera
Haien

Twixxi_girl:

Jo om det bara vore så lätt, jag mår bara illa hela tiden. 

Gå sakta över till att äta och bete dig vanligt, ät lite mer varje dag och ha som vana att absolut inte försöka spy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:

Gå sakta över till att äta och bete dig vanligt, ät lite mer varje dag och ha som vana att absolut inte försöka spy.

Och om det inte går? för hjälp får jag inte, för jag tas inte riktigt på allvar. 


   
SvaraCitera
Haien

Twixxi_girl:

Och om det inte går? för hjälp får jag inte, för jag tas inte riktigt på allvar. 

Sök hjälp då, prata med kurator eller skolsyster i skolan om hur du mår och vad du gör så hjälper de nog dig ganska lätt. Annars så har um deras egna syöd och svar sida där du kan ställa fler frågor, och få bättre svar inom drt här ämnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:

Sök hjälp då, prata med kurator eller skolsyster i skolan om hur du mår och vad du gör så hjälper de nog dig ganska lätt. Annars så har um deras egna syöd och svar sida där du kan ställa fler frågor, och få bättre svar inom drt här ämnet.

Det är ju just det, min skola bryr sig bara om skolarbeten liksom! Kuratorn gjorde faktiskt inte så mycket när jag pratade med henne på tisdag morgon. Jag ska kolla in den sidan 🙂 


   
SvaraCitera
Haien

Twixxi_girl:

Det är ju just det, min skola bryr sig bara om skolarbeten liksom! Kuratorn gjorde faktiskt inte så mycket när jag pratade med henne på tisdag morgon. Jag ska kolla in den sidan 🙂 

Konstigt, de borde ta det på allvar...

http://ungdomar.se/qa


   
SvaraCitera

för att undvika nedsättande kommentarer låses tråden. ta gärna kontakt med en kontaktperson och ta hand om dig!


   
SvaraCitera