Aviseringar
Rensa alla

Kraftiga flytningar


Ämnesstartare

Hej!

Nu är det så att jag har problem med kraftiga flytningar. Jag vet inte vad det beror på och det kommer som om jag hade min mens, det är samma konsistens på slemmet i mensen som på mina flytningar. De luktar jättemycket men är inte i någon färg, genomskinligt när de är "färskt" och vitt när de torkar. Jag brukar därför sätta in en tampong och byta regelbundet, som om jag har min mens. Har inne tampongen i max 4 timmar och jag sover inte med någon tampong.
Jag vet att man inte ska använda tampong mot flytningar men det känns som om jag inte har något val. [n]

Jag går inte på p-piller (men ska börja med det i slutet av månaden) och har inte sex. Jag är även oskuld men jag använder tampong.

Min mensvärk är riktigt hemsk och det är därför jag ska börja med p-piller, jag kan inte göra något annat än att ligga still, klarar knappt av att gå till toaletten. [tard]

Så nu undrar jag, vad beror mina flytningar på och hur kan jag göra så de blir mindre?

Med vänliga hälsningar
Sandra [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jag har inga flytningar.


   
SvaraCitera

Man ska uppsöka gynekologen om det luktar för mycket för länge.

zsdify:

De luktar jättemycket


   
SvaraCitera

Du ska

Hhhh hh:

uppsöka gynekologen

och sluta med tamponger när du inte har mens, det gör det ju bara värre fattar du väl


   
SvaraCitera

ät omega 3 piller, eller om du är vegetarian så kan du börja äta mer avokado och nötter.
Sluta med tamponger när du inte har mens. Det är inte bra. Det torkar ut, lpter säkert ännu bättre att använda tampongen nu, men gör ej det.
Sen kan du gå till en doktor för du verkar ha för stora problem för UM, även om det kan vara kul att skapa trådar. [wink]


   
SvaraCitera

Kraftiga flyktingar? Finns kraftiga svenskar med [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har förmågan att lukta...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svamp?


   
SvaraCitera

Använd inte tampong när du inte har mens, det är fail.
Tvätta inte för ofta, det förvärrar också, och använd bara vatten (och intimtvål om du känner för det, men inte vanlig tvål).


   
SvaraCitera

tror det kan vara svamp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Tvätta inte för ofta, det förvärrar också

Har dock läst att man ska tvätta underlivet varje dag med intimtvål eller vatten, vilket jag gjort det senaste. Men har inte märkt någon skillnad..

knuttetiin:

ät omega 3 piller, eller om du är vegetarian så kan du börja äta mer avokado och nötter.

Det låter vettigt men vad hjälper det för? Alltså, varför ska jag äta mer av just det? [tard]


   
SvaraCitera

zsdify:

Det låter vettigt men vad hjälper det för? Alltså, varför ska jag äta mer av just det? [tard]

det kan minska magontet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

det kan minska magontet

okej, tack [smile]


   
SvaraCitera

använd trosskydd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Musicfan12:

använd trosskydd

Det går rakt igenom efter 30 minuter...


   
SvaraCitera