Aviseringar
Rensa alla

Kraftiga hugg i bröstet/hjärtat vid 14 år


Ämnesstartare

Hej, under en lång tid har jag fått som hugg i bröstet/hjärtat asså på vänster sida och det gör jävligt ont. Idag när jag satt på lektion så skulle jag ta upp min dator och då högg det till som fan, jag väntade några sekunder sen sträckte jag ut armen för åter igen ta datorn men då gjorde det ont igen och då fick jag knipa efter luft och det kändes nästan som om jag skulle spy. Detta har hänt några gånger på senaste tiden. 
När jag var liten hade kag nästan samma problem då kollade jag upp det men va inget då var jag typ 5 år. Nu är jag 14 och detta låter inte så normalt i min ålder liksom men vad kan det bero på?


   
Citera

Det är träningsvärk garanterat. Börjat tränat mer efter sommaren eller börjat träna på gympan i skolan*?


   
SvaraCitera

Eyy do kommer och dööö, nu är det slut för dig! (ironi)

Nä men du borde nog kolla upp med en läkare eller ringa vårdguiden (1177).


   
SvaraCitera

Brukade hända mig med men kan inte minnas senast. Måste vara ett par år sedan. Jag lever än ialf så det bådar ju gott för oss båda.


   
SvaraCitera

Jag har också haft så, men det har gått över nu. Kommer nog gå över ska du se. Annars är det väl bra att kolla upp det med läkare som någon sa.


   
SvaraCitera

Likväl andra har detta även inträffat för mig. Var nog något halvår sedan sist, minns att det inträffade oftare förr, när jag var omkring din ålder. Hade även sådana där oregelbundna slag.. sjukt obehagligt. Inte haft det på länge nu heller, ingen aning vad det berodde på. Snabb växt kanske. Eller stress. 


   
SvaraCitera

Verkar som vi kan komma överens om att det är relativt normalt då och sannolikt inget att oroa sig för.
Men händer det flera gånger om dagen och det blir ett stort problem i vardagen bör du givetvis se till att få det undersökt.


   
SvaraCitera

tror de flesta har det då och då


   
SvaraCitera

Gå till skolsköterskan och se vad hon säger Tumme upp


   
SvaraCitera