Aviseringar
Rensa alla

Kramp i Vaden.


Ämnesstartare

För det första.. aj.. första 2-3 sekunder är smärta som inte går att beskrivas.. holy fuck...

Och nu till min fråga, är det bara jag som har ont i vaden i timmar och ibland t.o.m. dagar efter kramp?

Min lillasyrra får t.ex. alltid kramp på morgonen och sedan 1 minut efter ere helt ok och hon går som vanligt, jag däremot får kramp i vaden typ 1 gång om året men när jag får så kan jag inte gå på upp till 2 dagar ibland.

Frågar för att jag aldrig sett någon annan reagera på kramp lika mycket som jag, alla ba "aj aj aj, oh skönt det e över"
När jag får kramp så ere typ Smärtaaaaaa som fan och sen måste jag sitta eller hoppa på 1 ben i 1 dag minst.


   
Citera
Ämnesstartare

Haha brukade få det mitt i natten förut. Det är otroligt smärtsamt ja.


   
SvaraCitera

Stackars. Bästa är nog att hugga av benet. [cute]


   
SvaraCitera

Dricka mycket ska ju vara bra i förebyggande syfte. Är man uttorkad får man lättare kramp, sendrag och sånt skoj.


   
SvaraCitera

Det har hänt några gånger precis efter jag har vaknat. Fick något som påminde om träningsvärk dagarna efter faktiskt.


   
SvaraCitera

TallBall:

Och nu till min fråga, är det bara jag som har ont i vaden i timmar och ibland t.o.m. dagar efter kramp?

För mig beror det på "hur länge" jag får den där krampen tills att jag lyckas få till det så att krampningen i vaden slutar. Man ska ju peka upp med tårna mot knäet så mkt som möjligt för att få krampningen att sluta. Ibland får man hjälpa till med händerna och trycka upp foten för när man väl får ont vill/kan man inte röra någonting alls.

Så ja, man kan få ont i vaden en lägnre tid beroende på länge krampen varat. Skitjobbigt.

Fick höra att man ska få i sig mer mjölkprotein (yoghurt och fil är jättebra) för det är något som man tydligen saknas i kroppen och som ska "hämma" kramper bättre. Nu var det länge sen jag fått sånna kramper iofs, så det kan stämma. Men ibland när jag sitter med benen ihopvikt så kan jag råka starta en kramp, det är riktigt ont innan man avlöst krampen. blä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får det på nätterna! Helt cp... Och ont gör det.


   
SvaraCitera

Får kramp i vaden om jag böjer foten/ankeln på ett visst sätt.
Har absolut inga besvär av det, rentav ganska skönt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Haha brukade få det mitt i natten förut. Det är otroligt smärtsamt ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TallBall:

är det bara jag som har ont i vaden i timmar och ibland t.o.m. dagar efter kramp?

jag brukar få kramp i mina vader mitt i nätterna, så typ vaknar och skriker nästan [blush]. sen brukar jag ha ont i vaden resten av dagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar vilja skrika ut men då kommer farsan bara med sin amatörkiropraktik och det mår ingen bra av...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan få kramp om man inte har druckit tillräckligt mycket. Då menar jag vatten, inte alkohol [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera