Aviseringar
Rensa alla

Krashad dator.


Ämnesstartare

Så som rubriken säger så har min dator krashat och jag vet inte vad som är fel, och hoppas på lite hjälp här kanske.

Det börja med att jag skulle hjälpa min syrra med hennes dator, den fick ström och gick men inte mycket mer än det. Så jag drog i lite kablar och grejja lite men fick det inte att funka, så jag tänkte prova HDD i min dator. Jag koppla in den och tröck igång burken och samma sak hände med min, jag kopplade ur disken igen och körde den som normalt men hjälpte inte.

Så efter ett par timmars bök gav jag upp och lämna in den till en polare som kollade på den och inte fick fart på den, nått som vart skillnad var att den började tjuta som när en lastbil backar 🙂 Fast fortfarande, får inget att funka förutom att den står och piper.

Nu har den stått i snart 2 månader och har inte brytt mig så mycket men börjar bli trött på att inte ha nått att göra om dagarna 🙂

Nån som har haft samma problem? vore kanon om nån liten själ kunde hjälpa mig.


   
Citera
Ämnesetiketter

Min begränsade kunskap säger mig att tjutandet signalerar att något inte står rätt till med hårdvara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kollar man det då på lättaste sätt? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nymphe:

Hur kollar man det då på lättaste sätt? 🙂

Lämnar in till någon som kan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Piper den om du plockar bort Hårddisken (som jag antar att det rörde sig om?)

Ja det gör den.


   
SvaraCitera

Nymphe:

Ja det gör den.

Har för mig att sekvensen i pipandet kan tala om vad som är fel (är inte helt säker), googla och se om du hittar något eller vänta på bättre svar från någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Har för mig att sekvensen i pipandet kan tala om vad som är fel (är inte helt säker), googla och se om du hittar något eller vänta på bättre svar från någon annan.

Okej, tack iaf 🙂


   
SvaraCitera

Långa signaler i oändlig loop tror jag brukar vara vanligt för minnesfel om jag inte missminner mig.


   
SvaraCitera