Aviseringar
Rensa alla

kriga med is


Ämnesstartare

hej är det någon här som har åkt bort och krigat för is?
för jag undra om man får gåvor eller betalt för det
och om det är bra grupp man hamna i och har kul och om dom kan engelska


   
Citera

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte.


   
SvaraCitera
mynona

Jag läste nyligen att även kvinnor från Europa reser till Syrien för att kriga för IS. Jag har inte hört att IS tillåter kvinnliga soldater och har svårt att föreställa mig det. Så på vilket sätt ansluter sig kvinnor till IS? 


   
SvaraCitera
Draug

Ja jag brukar göra det på regelbunden basis...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Jag läste nyligen att även kvinnor från Europa reser till Syrien för att kriga för IS. Jag har inte hört att IS tillåter kvinnliga soldater och har svårt att föreställa mig det. Så på vilket sätt ansluter sig kvinnor till IS? 

Genom att tillfredsställa männen och vara till nytta genom b.la sex, matlagning etc. Det är kul hur det går helt emot islam att göra på det viset som kvinna, men dessa gör det ändå i religonens namn. 😉 yeah right  


   
SvaraCitera
mynona

kakakaka:

Genom att tillfredsställa männen och vara till nytta genom b.la sex, matlagning etc. Det är kul hur det går helt emot islam att göra på det viset som kvinna, men dessa gör det ändå i religonens namn. 😉 yeah right  

De anmäler sig till armébordelltjänstgöring? Ja, IS har ju uppenbarligen rekvirerat kvinnor i de områden de erövrat för prostitutionstjänstgöring. När kvinnor vill ha sex för nöjes skull så ska de halshuggas men däremot kan utomäktenskapligt sex vara en helig plikt om det är på männens villkor. Det är klassiskt patriarkal sexualsyn. Jag fattar inte hur kvinnor från Europa kan bli fanatiska nog för att flyga iväg och skriva in sig som sexslavar, för till skillnad från de män som åker iväg för att bli soldater under IS så lär de väl aldrig få komma hem igen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

De anmäler sig till armébordelltjänstgöring? Ja, IS har ju uppenbarligen rekvirerat kvinnor i de områden de erövrat för prostitutionstjänstgöring. När kvinnor vill ha sex för nöjes skull så ska de halshuggas men däremot kan utomäktenskapligt sex vara en helig plikt om det är på männens villkor. Det är klassiskt patriarkal sexualsyn. Jag fattar inte hur kvinnor från Europa kan bli fanatiska nog för att flyga iväg och skriva in sig som sexslavar, för till skillnad från de män som åker iväg för att bli soldater under IS så lär de väl aldrig få komma hem igen. 

Oftast via nätet, läste att många tunisiska kvinnor åkte dit efter ha chattat med issoldater på fb b.la.

Av samma anledning som europeiska män som åker dit. Förmodligen för våldets skull.
Jag tror inte att de bryr sig så mycket om religion som man tror, många härstammar från medelklassen i eu och har haft ett liberalt, rutinerat liv.  Så det är väl något nytt, spännande gemenskap etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst förstår jag män som lockas i våldets namn etc, men kvinnor som åker dit och är medvetna om den vidriga kvinnosynen is bär på kan jag inte förstå öht. 


   
SvaraCitera
mynona

kakakaka:
Visst förstår jag män som lockas i våldets namn etc, men kvinnor som åker dit och är medvetna om den vidriga kvinnosynen is bär på kan jag inte förstå öht. 

De har gett upp och vill få ett lättfattligt och enkelt liv där de inte behöver anstränga sina hjärnor mer. 

Undrar vad Sudd tycker om det här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är tragiskt för mänskligheten att människor hittar mening och styrka i något sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men åh kom att tänka på fkpaws falska påstående ang isfetisch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag läste nånstans att Sverige var med på listan som stöder USA i kampen mot Islamiska staten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19590760.ab

chqow.jpg


   
SvaraCitera

Det är helt klart sjukt att folk åker ner till Irak och Syrien för att slåss för IS. Bara från Sverige åker några tusen, det är skamligt.
IS har en sjuk ideologi och de måste förintas!


   
SvaraCitera

Det som är värst är att de som har varit och krigat för IS får komma hem till Sverige igen :s 

IS har ju uppmanat alla anhängare att döda civila i de länderna som är emot IS (bl.a Sverige). 
Det går alltså runt IS-anhängare här i Sverige som är uppmanade att döda vem som helst för att få Sverige att lämna IS ifred. Det är faktiskt riktigt läskigt, de som har krigat för terrorister ska inte få komma tillbaka, så är det bara, Storbritannien har förbjudit det osv.


   
SvaraCitera