Aviseringar
Rensa alla

Kris i moderatkåren?


Ämnesstartare

Admins och Moderatorer..

På mycket kort tid har nu två aktiva moderatorer i form av Stringburka och Crypto lagt UM bakom sig. Månader tidigare avsade sig Buddah, liksom Chrysues sina förpliktelser som moderatorer. "NellNell" visade sig vara den permabannade medlemmen Ganon.

Utöver redan nämnda finns det säkert ett par till, men i vilka jag inte är bekanta med.

Jag kan alltså komma på fem moderatorer på rak arm som inte längre är moderater, medan jag bara kan komma på en enda som egentligen tillkommit. DjeyDjey.

Några frågor då.

Vad är det som egentligen gjort att så många moderater slutat?
Råder det / Har rått oenigheter i moderatorkåren?
Några planer inför framtiden hur ni ska ersätta förlusterna?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Sming:

"NellNell" visade sig vara den permabannade medlemmen Ganon.

Helt otroligt det där. Vilket drama! Vilken thriller! [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte att vi haft några stora oenigheter vad jag vet. Att det kommer tillkomma nya mods tvivlar jag inte på, men det är inte mitt område och jag kan inte svara på när och hur nya mods kommer tas emot.

Men någon kris tror jag inte det råder iaf. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

På mycket kort tid har nu två aktiva moderatorer i form av Stringburka och Crypto lagt UM bakom sig.

Tobias också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Men någon kris tror jag inte det råder iaf. [y]

Ajdå, då är det kanske bakom din rygg alla snackar. [wink]
Dold text: Bara skoja. =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ville vara moderator. Dom sa dock att dom ej behövde fler moderatorer. Ska bli intressant att se nu vad som händer. Virr har ju också avreggat. Var ju dock i somras, men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Ajdå, då är det kanske bakom din rygg alla snackar. [wink]

Klart dom gör, därför alla sticker förutom jag![bigsmile]


   
SvaraCitera

Några inaktiva också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

moderater

🙁


   
SvaraCitera
Åtta

Sming:

Vad är det som egentligen gjort att så många moderater slutat?

Det är olika från moderator till moderator. Egentligen så har vi haft typ 4 avhopp på ett halvår, vilket knappast kan ses som sådär jättemycket. Det är nog snarare så att vissa kanske går i tankar om att hoppa av, och när någon annan sedan gör det så "triggas" denne att också göra det.

Sming:

Råder det / Har rått oenigheter i moderatorkåren?

Njae, inte precis. Visst käbblas det en del då och då, men det råder inga större tvister mellan oss.

Sming:

Några planer inför framtiden hur ni ska ersätta förlusterna?

Det är något Issen och jag måste ta itu med. Tyvärr är issen svårfångad, så det är svårt att ordna någon ordentlig "sitdown". Sedan är det också planerat ett preliminärt moderator- och redaktionsmöte till någon gång i januari. Det kan då bli aktuellt att diskutera just detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska anmäla intresse nästa gång de söker. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spännande


   
SvaraCitera

Skall också anmäla intresse nästa gång de söker. Jag har mycket fritid, och är i varje fall ej fullständigt tappad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trollar för mycket[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren.

Rödingajävel:

Ska anmäla intresse nästa gång de söker. [cool]

Ja alltså, rent intelligensmässigt så skulle du nog göra det. Bara det att dina åsikter inte riktigt lämpar sig för rollen. Du är yttervänster och för en väldigt hård retorik mot meningsmotståndare. Hyllade Stringburkas påhopp mot mig och Blofeld. Jag tror övriga kåren kan ha problem med din neutralitet som moderatorrollen medför.


   
SvaraCitera