Aviseringar
Rensa alla

Kristendom


Ämnesstartare

Är ni kristna? Går ni till kyrkan? Tror ni på Gud?


   
Citera
Ämnesstartare

Nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

avasara-hammare : Ja men går bara till kyrkan ibland.

Mer sällan senaste åren än under min tonårstid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

avasara-hammare : Nej.

.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

avasara-hammare :
Är ni kristna? Går ni till kyrkan? Tror ni på Gud?

Dum poll. Utifrån alternativen som står där, är det uppenbart för dig att alla som tror på Gud är kristna


   
SvaraCitera

Nej men är religiös


   
SvaraCitera
Listus

Skulle inte säga att jag direkt tror på gud, men tror definitivt på att det kan finnas saker som inte är helt logiska. 

Så tror lite mera på det övernaturliga 🙂


   
SvaraCitera

Räknas som muslim så nej


   
SvaraCitera

Jag är döpt. En i min familj är inte döpt. Om det säger något. Är kristna och religiösa samma sak? 

har inget jag tror på. Jo, sommarvädret ser ut som en oljemålning. 


   
SvaraCitera

SkeletonGirl: Är kristna och religiösa samma sak?

Naturligtvis inte


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:
Jag är döpt. En i min familj är inte döpt. Om det säger något. Är kristna och religiösa samma sak? 

har inget jag tror på. Jo, sommarvädret ser ut som en oljemålning. 

Kristna är i det landet du födds i t.ex är du född i sverige och dina föräldrar är födda här du är då kristen medans jag är född i Amerika men mina föräldrar är föda i muslimska länder


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:

Kristna är i det landet du födds i t.ex är du född i sverige och dina föräldrar är födda här du är då kristen medans jag är född i Amerika men mina föräldrar är föda i muslimska länder

Aha... de har jag inte fattat Mycket glad

religiös.. tro på gud. Frågan var om man var kristen. Sen tro. Jag blev lite snurrig av alla ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:

Kristna är i det landet du födds i t.ex är du född i sverige och dina föräldrar är födda här du är då kristen medans jag är född i Amerika men mina föräldrar är föda i muslimska länder

Vad snackar du om? Man blir inte automatiskt kristen för att ens föräldrar och en själv är född i Sverige


   
SvaraCitera