Aviseringar
Rensa alla

Kristendommen är homofobisk, hur kan det vara tillåtet?


Ämnesstartare

De grundar sin tro på en bok där set står att alla bögar förtjänar att dö, det är värre än adolf hitlers bok, men änndå så är det lagligt att vara kristen, sjukt tycker jag.

De diskriminerar och säger att två bögar inte får gifta sig men enligt sveriges lag så är det inte tillåtet att diskriminera för att någon är bög men ändå är det lagligt att vara kristen, sjukt och inkonsekvent...


   
Citera
Kitten

batleth:

De grundar sin tro på en bok där set står att alla bögar förtjänar att dö

Jag har inte läst bibeln, men står det verkligen att alla bögar förtjänar att dö? Jesus umgicks ju med horor och homosexuella bland annat eftersom han tyckte alla var lika värda.

batleth:

De diskriminerar och säger att två bögar inte får gifta sig men enligt sveriges lag så är det inte tillåtet att diskriminera för att någon är bög men ändå är det lagligt att vara kristen, sjukt och inkonsekvent...

Jag tycker inte du kan säga "de". Långt ifrån alla kristna tycker så, dessutom finns det många homosexuella som är kristna. Man kan inte dra alla över en kam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller ni med om att det borde vara förbjudet att va kristen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kitten:

Jag har inte läst bibeln, men står det verkligen att alla bögar förtjänar att dö?

står iaf att de inte kommer att komma till himlen

Kitten:

Jesus umgicks ju med horor och homosexuella bland annat eftersom han tyckte alla var lika värda.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kitten:

Jag har inte läst bibeln, men står det verkligen att alla bögar förtjänar att dö?

Det står: "En man som ligger med en annan man som en man ligger med en kvinna förtjänar att dö" det har jag själv läst.

Kitten:

Jag tycker inte du kan säga "de". Långt ifrån alla kristna tycker så

Alla kristna grundar sin tro på bibeln, och bibeln är homofobisk, därför är det inte okej, fattar du?


   
SvaraCitera
Kitten

DPope:

står iaf att de inte kommer att komma till himlen

På vilket sätt står det, står det på ett sätt som gjort att folk har tolkat det så eller står det i svart på vitt? Och i vilken del står det? Skulle vara synd om bibeln verkligen var så homofobisk. [sad]

Edit: behöver inte svara förresten, fick svar. [smile] Men om du vet vilken del det står i skulle det vara kul att få veta.


   
SvaraCitera
Kitten

batleth:

Det står: "En man som ligger med en annan man som en man ligger med en kvinna förtjänar att dö" det har jag själv läst.

Aha, okej. Jag vet att det är önsketänkande, men jag hoppas att det är lärjungarna som har tolkat fel (för var det inte de som skrev ner bibeln?)

batleth:

Alla kristna grundar sin tro på bibeln, och bibeln är homofobisk, därför är det inte okej, fattar du?

Jag förstår hur du resonerar, absolut, men religioner förändras och det bildas olika inriktningar. Alla går inte ordagrant efter vad som står. Jag tycker det är helt okej med kristna som accepterar alla människor som de är. Om religionen gör att de mår bra och de inte diskriminerar ser jag inget fel i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kitten:

Och i vilken del står det?

det jag tänker på står i Romarbrevet kapitel 1 vers 21-32.. så läs där.. har inte direkt ngn större lust att skriva ner allt 😛 står dock inte bara om homosexualitet där 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kitten:

för var det inte de som skrev ner bibeln?

ett 40-tal författare som skrev både GT o NT 😛 under loppet av några tusentals år


   
SvaraCitera
Kitten

DPope:

det jag tänker på står i Romarbrevet kapitel 1 vers 21-32.. så läs där.. har inte direkt ngn större lust att skriva ner allt 😛 står dock inte bara om homosexuelitet där 😛

Nej, okej. Det jag tänker på är ifall det kanske är en personlig åsikt som spelat in där. Om det stod i ett brev beror allt på vem som skrev det. Men det kan ju också mycket väl vara så att det inte var det, och då tycker jag det är extremt dåligt.
Man kan fundera lite på varför Gud ogillar homosexuella isåfall när det ändå är naturligt. Det finns trots allt i djurlivet också, inte bara bland människorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kitten:

Man kan fundera lite på varför Gud ogillar homosexuella isåfall när det ändå är naturligt. Det finns trots allt i djurlivet också, inte bara bland människorna.

djur är en sak, människor ngt helt annat..
sen är inte alla djur sådana.. o jag har ärligt talat aldrig sett ngt djur av samma kön ha sex med varandra [rolleyes]

sex = barn (inte bara men det är ett av syftena med sex) och hur får man barn? jo en man o en kvinna har sex.. två män eller två kvinnor kan inte få barn tillsammans, naturlig väg..

Gud ogillar inte homosexuella, utan själva homosexualiteten

Gud HATAR synden, Gud ÄLSKAR syndaren!


   
SvaraCitera
Kitten

DPope:

sen är inte alla djur sådana.. o jag har ärligt talat aldrig sett ngt djur av samma kön ha sex med varandra [rolleyes]

Det finns en utställning på Naturhistoriska Riksmuseet som handlar om homosexualitet i djurlivet. Jag förmodar att det finns en massa fakta om det där och säkert bilder också.
Och på tal om att alla djur inte är sådana ... är alla människor sådana då?

DPope:

djur är en sak, människor ngt helt annat..

Nja, håller inte med om det. Vi var djur ursprungligen. Vi har bara utvecklats väldigt mycket mer än alla andra arter.

DPope:

sex = barn (inte bara men det är ett av syftena med sex) och hur får man barn? jo en man o en kvinna har sex.. två män eller två kvinnor kan inte få barn tillsammans, naturlig väg..

Sant, men det gör det väl inte till en synd för det? Det borde åtminstone vara okej att vara bisexuell om man tänker på det sättet. Och eftersom människan alltid ska hålla på och trotsa naturen har vi kommit på en massa vägar att bli gravida på utan att för den sakens skull behöva vara man + kvinna. Spermadonatorer, till exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kitten:

är alla människor sådana då?

ursprungligen är vi alla heterosexuella tror jag men p.g.a syndafallet blir folk homosexuella oxå

Kitten:

men det gör det väl inte till en synd för det?

står ganska så klart o tydligt att det är en synd i Bibeln

Kitten:

Spermadonatorer

inget fel med det om mannen i förhållandet inte kan få barn anser jag


   
SvaraCitera
Kitten

DPope:

står ganska så klart o tydligt att det är en synd i Bibeln

Enligt bibeln, ja. Så meningen är alltså att de som är homosexuella ska leva i celibat resten av sina liv? Eller måste de låtsas vara heterosexuella? Och är det en synd att välja att inte skaffa barn också? Det borde vara lika dåligt som att vara homosexuell eftersom ingen av dem för sina gener vidare (om inte de homosexuella/bisexuella använder sig av spermadonatorer). För det kan väl inte finnas något annat skäl till varför man inte bör vara homosexuell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

ursprungligen är vi alla heterosexuella tror jag men p.g.a syndafallet blir folk homosexuella oxå

xD

Detta citat får pryda min presentation...


   
SvaraCitera