Aviseringar
Rensa alla

Kristna samlas på Wall Street och tillber en bronstjur


Ämnesstartare

Några kristna uppvisar en fantastiskt rolig okunskap om sin egen älskade religion när de bestämmer sig för att tillbe en bronstjur i ett försök att avvärja finanskrisen.

Image

Image

Är rätt säker på att historien i Andra Moseboken gäller alla statyer av nötkreatur, oavsett vilken metall de må vara gjorda av.

http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_calf


   
Citera

Vad roligt. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Fniss.


   
SvaraCitera

Hahaha. Slutet är nära! Obama är antikrist, här har vi ett säkert tecken!


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Wickerchair:

Några kristna uppvisar en fantastiskt rolig okunskap om sin egen älskade religion när de bestämmer sig för att tillbe en bronstjur i ett försök att avvärja finanskrisen.

Ehh.. Det är Charging Bull? Som står utanför Wall Street och är en symbol för det amerikanska folket.
http://en.wikipedia.org/wiki/Charging_Bull

Och jag är bara 14[tired].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Ehh.. Det är Charging Bull? Som står utanför Wall Street och är en symbol för det amerikanska folket.

Ja. Vadå då?


   
SvaraCitera

Wickerchair:

Ja. Vadå då?

Wickerchair:

Några kristna uppvisar en fantastiskt rolig okunskap om sin egen älskade religion när de bestämmer sig för att tillbe en bronstjur i ett försök att avvärja finanskrisen.

Där snackar du som om det bara var en random bronstjur. Det är ju Charging Bull, stor betydelse.

Men...istället för att gå och röra på Charging Bull och se ut som en jävla idiot. Kan man väl faktiskt göra något som har en betydelse och en bra effekt för finanskrisen. Säger bara [tired][tired][tired] till dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Där snackar du som om det bara var en random bronstjur. Det är ju Charging Bull, stor betydelse.

Nej, det har ingen betydelse. Fortfarande en bronstjur.

KKARIM:

Men...istället för att gå och röra på Charging Bull och se ut som en jävla idiot. Kan man väl faktiskt göra något som har en betydelse och en bra effekt för finanskrisen. Säger bara [tired][tired][tired] till dem.

Här håller jag dock med dig till fullo.


   
SvaraCitera

Wickerchair:

Nej, det har ingen betydelse. Fortfarande en bronstjur.

Men jo. Den har en betydelse för dem. Men den har väl ingen betydelse för oss ateister och som kanske kan läsa lite mellan raderna. Bara lite behövs för att veta att det inte kommer göra något om några rika religiösa knösar tar på en tjur och ber. Det funkar inte för dem i Afrika. Folk i Sverige tar inte mindre självmord. Och finanskrisen går neråt och neråt. Kanske motsatt effekt, men då säger dem bara "GUD HAR EN PLAN, DET ÄR MENINGEN. VI TORTERADE JESUS OCH NU ÄR DET STRAFF"... Sen nickar alla kristna och hittat en till anledning. Men det är ganska svårt för oss att bevisa något som inte finns. Åhh! Hatar alla som säger "a men bevisa att Gud inte finns då". Som att säga "bevisa att jag inte sitter bredvid min låtsasvän Miramo även fast det inte är någon där. Bara samma sak fast massvis med duperade människor tror på det. Då måste det ju vara "sant"... Eller?


   
SvaraCitera

Varför gör dom det?


   
SvaraCitera

z i n:

Varför gör dom det?

Hört talas om 'Bull market' och den gyllene kalven?


   
SvaraCitera

passaro:

Hört talas om 'Bull market' och den gyllene kalven?

Hört talas om källhänvisning? Bilderna är random och ingen artikel är länkad. Varför skall vi tro på trådskaparen? 🙁


   
SvaraCitera

Har stått med mitt huvud begravt i den där tjurens ass!


   
SvaraCitera

Nwgwr:

Hört talas om källhänvisning? Bilderna är random och ingen artikel är länkad. Varför skall vi tro på trådskaparen? 🙁

Hört talas om allmänbildning? =(
Bara för att du är kristen =(


   
SvaraCitera