Aviseringar
Rensa alla

Krök till kl 05:00, köra bil kl 18:00?


Correh
Ämnesstartare

Hmm, så vad sägs?
En man på 82 kg, hinner jag bränna skiten, eller blir det rattfylla för mig?[no-no]
Drack från kl 20:00 igår kanske, bira, sprit osv.


   
Citera
Ämnesetiketter

Sov du under säkerhetsgenomgången på körskolan? [tard][tard]


   
SvaraCitera
Correh
Ämnesstartare

isola:

Sov du under säkerhetsgenomgången på körskolan? [tard][tard]

Nope, men har inte mycket minne av den!
Jag vet att man ska avstå helt från att köra dagen efter, egentligen, men det är ju överdrivet.


   
SvaraCitera

Correh:

Jag vet att man ska avstå helt från att köra dagen efter, egentligen, men det är ju överdrivet.

Nej, det är det inte. Det är bl.a pga den inställningen som det sker så många trafikolyckor.


   
SvaraCitera
Correh
Ämnesstartare

isola:

Nej, det är det inte. Det är bl.a pga den inställningen som det sker så många trafikolyckor.

Det är nog pga mycket annat också ska du se, men visst ska man aldrig köra onykter, självklart håller jag med om det.
Vi får se hur det blir, får väl ta tåget till teknikmagasinet och köpa en alkoholmätare[cheers]


   
SvaraCitera

Ta bussen.


   
SvaraCitera
Correh
Ämnesstartare

S3ON:

Ta bussen.

Funkar inte riktigt så, men tack för tipset!


   
SvaraCitera

Ta dig en tupplur och drick mycket vatten och få i dig lite fyllekäk så skall allting ordna sig med tiden. Vad är livet utan risker? vi ses i Nangijala om det går snett.


   
SvaraCitera
Correh
Ämnesstartare

zulgum:

Ta dig en tupplur och drick mycket vatten och få i dig lite fyllekäk så skall allting ordna sig med tiden. Vad är livet utan risker? vi ses i Nangijala om det går snett.

Haha, mjo, har hört att inget påverkar förbränningen av sprit dock, bara mitt välmående, men vi kanske kör på det![cool]


   
SvaraCitera

zulgum:

Vad är livet utan risker?

Han utsätter inte bara sig själv för risker i trafiken om han kör onykter! [n]


   
SvaraCitera
Correh
Ämnesstartare

S3ON:

Han utsätter inte bara sig själv för risker i trafiken om han kör onykter! [n]

Mycket[n]


   
SvaraCitera

Correh:

Vi får se hur det blir, får väl ta tåget till teknikmagasinet och köpa en alkoholmätare

bra idé. grejen med dagen efter är ju att man fortfarande kan vara full utan att märka det 😛 så KÖR INTE. [y]

zulgum:

Vad är livet utan risker?

äcklig inställning till frågan.

Correh:

inget påverkar förbränningen av sprit dock

det lär vara sant ja.


   
SvaraCitera

variabel:

äcklig inställning till frågan.

Ta tio djupa andetag, överreagera inte över lite som kallad ''humor''.


   
SvaraCitera
Correh
Ämnesstartare

variabel:

bra idé. grejen med dagen efter är ju att man fortfarande kan vara full utan att märka det 😛 så KÖR INTE. [y]

Mjo, man har ju hört både det ena och det andra.
Jag har gjort bort mig helt enkelt, lovade skjuts igår, men jag får väl avstå.


   
SvaraCitera

zulgum:

Ta dig en tupplur och drick mycket vatten och få i dig lite fyllekäk så skall allting ordna sig med tiden. Vad är livet utan risker? vi ses i Nangijala om det går snett.

Gå och lägg dig p16.
Det är aldrig okej att riskera andras liv bara för att man själv är korkad och vårdslös om sitt eget liv.

Correh:

Vi får se hur det blir, får väl ta tåget till teknikmagasinet och köpa en alkoholmätare[cheers]

​Men även om du känner dig säker på att du inte längre är påverkad, bör du noga överväga om du verkligen ska sätta dig bakom ratten i dag.

-Även när alkoholen gått ur kroppen är man ofta fortfarande en sämre bilförare dagen efter. Man har längre reaktionstid och har lättare för att bli väldigt trött. Och om man dessutom har sovit för lite är effekten nästan densamma som om man vore påverkad, säger Claes Tingvall, trafiksäkerhetsinspektör på Vägverket.


   
SvaraCitera