Aviseringar
Rensa alla

Krökar ungdomen nuförtiden?


Ämnesstartare

Jag pratar åldrarna 15-20 år ungefär. Jag minns när jag i tonåren i princip levde för bärsen. Fick man några trefemmor och ett paket cigaretter var man på topp. Mina vänner var likasinnade också. Numera har jag varit rökfri och nykter i några år så den livsstilen känns ganska avlägsen idag som väl är.

Men jag undrar, med det moderna samhället där smartphones tar över ens liv och ungdomen numera verkar engagera sig i miljöfrågor så undrar jag...lever ni för att kröka eller gör ni det nån gång när andan faller på eller gör ni det inte alls?

Det känns som tiderna har förändrats från när jag var tonåring men jag vet ju inte då jag inte är en längre och jag lever som sagt en annan livsstil idag.


   
Citera
Ämnesstartare

Inte jag men många vänner ja.


   
SvaraCitera

Inte jag. Jag har inga vänner, så jag kan inte säga mer.


   
SvaraCitera

Bara låg-IQ drägg och white trash som gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deinosuchus:
Bara låg-IQ drägg och white trash som gör det.

Och vad har du själv för intressen?


   
SvaraCitera
evene

Som in i norden ja. Man lär väl passa på när man är ung


   
SvaraCitera

Knurra:

Och vad har du själv för intressen?

Det var inte personligt. Menade bara de jag har träffat. Själv gillar jag att fiska och vara i naturen bland annat.


   
SvaraCitera

Självklart man krökar som ungdom. I alla fall mina vänner och jag.

Notera att jag har adhd och troligtvist har högre IQ än de flesta 🙂


   
SvaraCitera
Berit

Tb lillskåningen här som trodde att det hette krögaHjärta


   
SvaraCitera

Berit:
Tb lillskåningen här som trodde att det hette krögaHjärta

Vad betyder "Tb"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deinosuchus:

Det var inte personligt. Menade bara de jag har träffat. Själv gillar jag att fiska och vara i naturen bland annat.

Det var precis det jag menade. Att ungdomen nuförtiden verkar ha mer såna intressen. Att ungdomen inte krökar lika hårt nuförtiden är bara positivt för övrigt. Skapade bara tråden av nyfikenhet då det här trots allt är ett ungdomsforum.


   
SvaraCitera

Knurra:

Det var precis det jag menade. Att ungdomen nuförtiden verkar ha mer såna intressen. Att ungdomen inte krökar lika hårt nuförtiden är bara positivt för övrigt. Skapade bara tråden av nyfikenhet då det här trots allt är ett ungdomsforum.

Jag förstår! Dock uppfattar jag det inte som väldigt vanligt att ungdomar har samma intressen som jag. Kan inte jämföra med hur det var förr i tiden men det är fortfarande en hel del som håller på med sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker också att dagens ungdom kanske får nog med stimulans från sin smartphone och således inte behöver fylla och dylikt för att ha ett socialt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har känslan av att varenda en krökar nuförtiden.. Jag gör det ibland men har många vänner som gör det varje helg eller så fort det finns tillfälle. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag brukade


   
SvaraCitera