Aviseringar
Rensa alla

Krökar ungdomen nuförtiden?


Väldigt vanligt med alkohol där jag bo.
Alla som jag är bekant med är i princip alkoholister.


   
SvaraCitera

Jag drar en bärs lite då o då men inte ofta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 15 snart 16 och mina vänner krökar heelaaa tiden! Lika mycket på vardagar som helger. Hänger med bara på helgerna då jag inte kan koncentrera mig i skolan dagen efter. Det blir bara vanligare och vanligare att man ''smyger'' bakom skolan och röker cigg, snusar och dricker. Ganska riskabelt men många tar den chansen. Lärarna bryr sig ändån inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymewelina.2:
Jag är 15 snart 16 och mina vänner krökar heelaaa tiden! Lika mycket på vardagar som helger. Hänger med bara på helgerna då jag inte kan koncentrera mig i skolan dagen efter. Det blir bara vanligare och vanligare att man ''smyger'' bakom skolan och röker cigg, snusar och dricker. Ganska riskabelt men många tar den chansen. Lärarna bryr sig ändån inte.

Fy vad tragiskt 


   
SvaraCitera

jaaa sjukt mycket, dom jag känner har krökat från typ 12-13 års ålder


   
SvaraCitera

Så klart det krökas. Hör folk säga att dem ska kröka nästan varje helg. Där förekommer både dråger som hash och lsd men inget hårdare vad jag har hört. Alkohol är ju extremt vanligt


   
SvaraCitera

En del gör det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knurra:
Jag pratar åldrarna 15-20 år ungefär. Jag minns när jag i tonåren i princip levde för bärsen. Fick man några trefemmor och ett paket cigaretter var man på topp. Mina vänner var likasinnade också. Numera har jag varit rökfri och nykter i några år så den livsstilen känns ganska avlägsen idag som väl är.

Men jag undrar, med det moderna samhället där smartphones tar över ens liv och ungdomen numera verkar engagera sig i miljöfrågor så undrar jag...lever ni för att kröka eller gör ni det nån gång när andan faller på eller gör ni det inte alls?

Det känns som tiderna har förändrats från när jag var tonåring men jag vet ju inte då jag inte är en längre och jag lever som sagt en annan livsstil idag.

Jappsen pappsen 🙂


   
SvaraCitera

livsstilen har ju ändrats, det är lite svårt att leva som om det vore 1970-talet idag. 


   
SvaraCitera

Själv håller jag mig till hasch, inte lika farligt som alkohol och man mår inte skit efteråt.


   
SvaraCitera

När man är själv hemma en längre tid och har hemmafester så brukar det bli lite alkohol. Men kan ju inte dricka så jätte mycket då jag måste hålla koll huset ^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postkran skickar allt ifrån halvor till 20+ . brunt, gräs , tram, kokain  mm finns inne   Wickr:dude1285


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Little-Traci: Men kan ju inte dricka så jätte mycket då jag måste hålla koll huset ^^

Du verkar vara en intelligent och ansvarsfull tjej vilket jag uppskattar.  Blink


   
SvaraCitera

politisk realist:

Du verkar vara en intelligent och ansvarsfull tjej vilket jag uppskattar.  Blink

Tack så mycket Blink Rodnarjo men det är jag faktiskt måste jag säga. Annars kan vad som helst hända liksomIcke!


   
SvaraCitera

Johan529:
Själv håller jag mig till hasch, inte lika farligt som alkohol och man mår inte skit efteråt.

Håller helt med. Hasch, men även kola, syra och E är säkra kort. Håller mig borta från alkohol, man har ju hört om alkoholism, usch!


   
SvaraCitera