Aviseringar
Rensa alla

Kroniska mardrömmar


Ämnesstartare

Jag drömmer mardrömmar varje natt sen .. jag kan inte minnas. Förr hände lite grejer och jag valde att inte känna dom känslorna utan stoppade undan dom, nu fyra år senare har det utvecklat inte bara en lång depression som kommer då och då dom två senaste åren utan också kronsika mardrömmar.

Förr kunde jag sova bort dagarna utan att känna hur dagarna flög förbi, men nu kan jag inte ens sova 1 timma utan att vakna med världens ångest och det känns som att mitt hjärta slits i bitar. Det gör riktigt ont.

Jag stressar mycket omedvetet och känner ångest varje dag vilket gör att man kan få mardrömmar, men även när jag inte tänker innan jag ska sova så slår hjärtat så fort och hårt att jag kan höra det genom kudden.
Detta har lätt till att jag inte kan/vill sova och vänder på dygnet helt tills jag inte kan vara vaken mer och somnar. Alltid lika ledsen när jag vaknar. Som följer mig om dagen.

Detta är sjukt, någon som har haft samma problem? [tard]


   
Citera
Ämnesstartare

HonHeterHanna:

någon som har haft samma problem? [tard]

Nej och personligen älskar jag mardrömmar, så ja...

Men psykolog tjenna? [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

usch stackare jag drömde förut samma dröm men jag var ... 14 kanske? jag var jagad. samma väg usch creepy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nida:

usch stackare jag drömde förut samma dröm men jag var ... 14 kanske? jag var jagad. samma väg usch creepy

Ja att man blir jagad, nästan alltid. Åh.. det är helvetet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köp en såndär drömfångare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

köp en såndär drömfångare!

Hah [cute] Ja eller hur.. har en redan hehe, fick den av någon indian när jag var liten... utomlands. Tyvärr funkar inte den tron på mig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HonHeterHanna:

Nida: usch stackare jag drömde förut samma dröm men jag var ... 14 kanske? jag var jagad. samma väg usch creepy
Ja att man blir jagad, nästan alltid. Åh.. det är helvetet.

Fast låt det bara va . det släpper . jag har inte haft det på flera år nu o jag tror (har läst ???) att man drömmer mer om man äter innan man ska sova men a ja vet inte . kan ju va värt o testa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HonHeterHanna:

Förr hände lite grejer och jag valde att inte känna dom känslorna utan stoppade undan dom

Detta är orsaken, bearbeta dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HonHeterHanna:

Hah [cute] Ja eller hur.. har en redan hehe, fick den av någon indian när jag var liten... utomlands. Tyvärr funkar inte den tron på mig..

du måste blåsa på den ibland så drömmarna försvinner ur den [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

du måste blåsa på den ibland så drömmarna försvinner ur den

den kanske har en förbannelse över sig :] hade inte varit konstigt iof hah.. [tard]
Skaka skaka........


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HonHeterHanna:

den kanske har en förbannelse över sig :] hade inte varit konstigt iof hah.. [tard]

haha, alltså jag tror inte på att dom funkar btw. men har kompisar som säger att dom funkar x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

haha, alltså jag tror inte på att dom funkar btw. men har kompisar som säger att dom funkar x)

Hah nej verkligen inte 🙂 Men dom är fina. . .


   
SvaraCitera

Tänk på nått skönt när du somnar (nej, missförstå inte [wink]). Något/någon du gillar, eller något du ser fram mot. Brukar funka för mig.


   
SvaraCitera

jag hade en period för ett tag sedan då jag drömde mardrömmar varje natt!! efter att jag förlorat några av mina bästa vänner och blivit sårad av killen jag älskade så började jag ha fruktansvärda mardrömmar, det var allt från att jag var i ett stort spökhus och spöken jagade mig till att jag kunde hitta min kompis på natten som hade dränkt sig själv i en brunn på gården :S det var verkligen hur sjukt som helst. drömde att alla tog livet av sig typ. väldigt obehagligt =( har också lett till att jag går i sömnen ofta, drömmer att jag hör folk komma gående i hallen mot mitt rum för att döda mig å jag ställer mig upp å tänder taklampan å tar fram något för att försvara mig, helt stört! vaknar upp ibland och är skit rädd å helt svettig. blää.. men var ett tag sedan sist *puuh*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rocka_billy:

drömmer att jag hör folk komma gående i hallen mot mitt rum för att döda mig å jag ställer mig upp å tänder taklampan å tar fram något för att försvara mig, helt stört! vaknar upp ibland och är skit rädd å helt svettig. blää.. men var ett tag sedan sist *puuh*

Ja det är verkligen sjukt, att folk dör och att man hela tiden måste rädda någon. Eller när man springer och aldrig kommer ifrån. Nej drömmar är inte roligt när dom går utför [smile] Tur att du slipper iaf.


   
SvaraCitera