Aviseringar
Rensa alla

Kronologin i .Hack?


Bakric
Ämnesstartare

Minns första gången jag såg .Hack//SIGN på 4:an eller nåt för cirka 4 år sedan eller så. Förstod inte riktigt storyn, men jag minns att jag gillade den.
Har tagit upp mitt long-dwelling manga/animéintresse igen och börjat se .Hack/SIGN och kommit fram till att det måste vara den bästa serien jag sett i hela mitt liv!!!
Musiken är väldigt stämningsgivande, så det gör ju mycket, men jag bara älskar karaktärernas..... karaktär?
Personlighet kanske är ett bättre ord.
Hursomhelst, trots att jag antar att jag är den enda här på forumet som ens sett serien OCH gillar den så undra jag om någon här vet vad det är för kronologiordning på serierna Sign, Liminality, Legend of the Twilight, Roots och Quantum?
Funderar till och med på att faktiskt köpa hela bunten inkl. spelen.


   
Citera

Har du sett hela? För slutet är kasst. Det enda bra med serien är att den är rätt snygg och att musiken är bra. .hack-konceptet funkar inte så bra utan japan.. Man skall ha spel, se serier, så finns det ett jäkla onlinespel som dog ut, etc. etc… Och för att handlingen skall.. tja. make sense måste man se och spela allt.


   
SvaraCitera

Såg serien en del när den gick på fyran och vill köpa spelen men hittade de inte, men verkar väll coolt!

har dock högre prioriteringar inom anime och spel som hindrar mig från att ge det en värdig chans :---(


   
SvaraCitera

Gillade aldrig, men soundtracket är okej.


   
SvaraCitera
Bakric
Ämnesstartare

Hampie:

För slutet är kasst

Jag minns inte slutet då handlingen lätt flummar bort för en liten (dåvarande) tolvåring.
Jag vet dock att handlingen i storyn inte tog slut i sista avsnittet av //Sign.
Men som sagt, jag undrar över kronologin i det hela. Utspelas Sign före eller efter spelen?
Antar att det är efter, men får man isåfall ett någorlunda grepp om hur hela storyn etablerar sig om man spelar spelen?
Tänkte på att det kanske mest utspelas in-game och inte ger så mycket IRL-historia, men det kanske är mycket cinematics (som i American McGee's Alice)?


   
SvaraCitera