Aviseringar
Rensa alla

Kroppsideal för en “twink”- Borde jag gå ner i vikt? Hjälp.


Ämnesstartare

Hej bög-bröder.

Jag 175 cm lång och typ 65 kg. Jag är 17 år gammal, men jag ser bra mycket yngre ut än vad jag egentligen är och eftersom jag är kort och ‘bottom’ skulle jag själv klassa mig som en typisk twink. Jag har flörtat lite här och där, men jag har aldrig varit ihop med någon. Jag tänder på killar som är större än mig i kroppen, långa och gärna ett par kilo överviktiga- alltså inte feta, men kraftigt uppbyggda.

Anyways, det jag vill är såklart att vara attraktiv, jag tror nog att det är vad de flesta vill. Jag är inte tjock, jag vet det och när folk beskriver mig så kallar de mig smal. Men jag har inte en platt mage, och ibland kan jag känna att mina lår är helt för tjocka.

Jag tänder inte alls på stora muskler, varken på mig eller på andra- och dessutom har jag inte tid att träna intensivt eftersom jag har fullt upp i gymnasiet. Men för att vara den bästa ‘twinken’ jag kan- borde jag äta mindre och försöka gå ner i vikt? Jag tror att jag skulle vara mer attraktiv om jag gick ner kanske 10 kg. Då skulle jag väga typ 55 kg- men samtidigt vill jag inte skada min hälsa.

Jag tänker liksom att om man är en sån som gillar twinks, då gör man väl det för att de är mindre och smalare än den typiske mannen i sverige idag. Om man då inte är jätte smal- är man fortfarande attraktiv?

Ni som tänder på twinks, hur viktigt är det att vara smal? Eller finns det dem som tänder på twinks som snarare vill att de ska vara lite smått mulliga?

Snälla svara ärligt, jag tar inte illa upp jag vill verkligen veta hur folk känner innerst inne- inte det som är politiskt korrekt eller artigt.

Tack för svar.


   
Citera
Ämnesetiketter

Det var ingen bra idé att söka upp vad en "twink" är för något...


   
SvaraCitera

Alltså definitionen av en twink är att den personen är smal, ser generellt ung ut och inte har något hår på kroppen. Så då lär man väl vara smal för att vara en twink 😛 

Men alltså baserat på din längd och vikt så bör du ju vara ganska smal? O som du skriver så kan det ju vara skadligt om du går ner för mycket i vikt, 60-65 bör ju vara bra?

Förövrigt så behöver man inte vara en twink för att vara attraktiv, det är du nog redan! 🙂


   
SvaraCitera

Jag har blivit kallad twink för massor av gånger. så jag blev tvungen att söka upp vad det var. Urban Dictionary säger att en twink är en som är smal och slät, typ rakat hår å grejer. Liksom bara det, smal och slät, men andra säger också "smal, slät och lång"

Men annars så är jag ju väldigt smal, slät, och väldigt lång (195cm), vikten? vad spelar det för nån roll? Ju längre man är, desto mer väger man (83kg)


   
SvaraCitera

Nu klassar jag mig inte som twink, blir kallad för trap ibland. Ser liksom ut som en 12 årig flicka osv. MEN, jag hade satsat på yoga asså. Du blir smidigare, mer flexibel och det är även hälsosamt mot kroppen. Enligt mig är det mycket mer nice med en bottom som är vig och smidig än en slank kropp. Det är träning men inte stora muskler utan mer stabil kropp. Känns onödigt att gå ner massor i vikt och riskera att bli dels underviktig och alla bieffekter som följer med på det.


   
SvaraCitera