Aviseringar
Rensa alla

kroppsuppfattning


Ämnesstartare

Postorderhoran:

[sad][sad]

Har nästan slutat bry mig och börjat acceptera att jag lider av skev självbild.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för mig varierar det typ jättemycket mh:C kan växla mellan att tycka att jag är för stor och tjock, till att jag är aldeles för smal och spinkig, typ hela tiden. ibland känner jag båda samtidigt, på något konstigt sätt [blush] blir jätte-kortslutning i min hjärna då :c

sen så kan ju min kropp faktiskt ändra form väldigt snabbt. räcker med att ajg går upp/ner ett kg för att det ska synas jätteskillnad. liks om man typ inte har något kroppsfett, och allt nytt fett lägger sig på magen så äre ju typ som att tejpa fast ett extra smörpaket där om man går upp ett kg.

sen om jag dessutom har ätit/druckit massa så magen är typ uppsvälld av det, kan man ju min faktiska kroppsform gå från "oh yeah abz[cool]" till allmänt tjockpluffsig på mindre än ett dygn, lr tvrt om :C

så ah har ganska varierande kroppsuppfattning, och oj vilket långt inlägg det blev var inte meningen[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

hur kan den göra det? tror du int edet bara beror på:

nej, det är faktiskt så att den förändras mycket pga vad jag äter och hur jag rör på mig


   
SvaraCitera

Ett tag hade jag vänner som klagade över hur tjocka de var hela tiden så tillslut började man ifrågasätta hur man själv såg ut i förhållande till dem. Vilka människor man omger sig med har nog ibland betydelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det närmsta jag varit att ändra kroppsuppfattning är den gången jag blev förvånad över att ha gått upp 10 kg på ett år - för det är ungefär så ofta jag väger mig som mest - en gång om året.

Men annars så nä, jag har inte ändrat kroppsuppfattning varken till det positiva eller negativa. Någonsin. Tvivlar starkt på att jag någonsin kommer att göra det.

[love]


   
SvaraCitera