Aviseringar
Rensa alla

Krossa alkoholkulturen.


Ämnesstartare

What, är jag nördig nu?
Jag är nykterist. Medlem i UNF, men inte aktiv. Bara med för att göra ett ställningstagande. Ett ställningstagande jag gör baserat på min pappas sida av släkten. En sida som innehåller flera alkoholister, och där de flesta dricker mer än medel. Jag vet det, att ifall inte de klarar att hålla sig till måttliga mängder alkohol, vad säger då att jag kommer göra det?

Ibland undrar jag också, vad säger att mina vänner och de omkring mig också kommer göra det?
och varför har vi fått en sån jädra alkoholkultur i sverige som innebär att man måste dricka för att ha roligt och trivas.

Signa denna tråd ifall du också tycker att det är löjligt att höra folk skryta om hur fulla de varit, att de festat i helgen och haft så kul, att de dricker på vardagar o.s.v.

Jag undrar bara. Nu när vi hamnat i det samhället, vad kan vi göra?

Ibland tycker jag att det skulle vara bättre om vi hade en cannabiskultur. Då kanske folk hade tagit det lite lugnare, man vet aldrig vart man har alkoholister. Ibland är det glada, men snabbt som den blir de rasande.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Anarkandi:

skryta om hur fulla de varit, att de festat i helgen och haft så kul, att de dricker på vardagar o.s.v.

Det är nästan alltid löjligt att skryta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra val! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Det är nästan alltid löjligt att skryta.

Ja, men samtidigt ska man tvingas höra det hela tiden ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Det är nästan alltid löjligt att skryta.

Förutom när man super på tvål.

(Jag är ledsen men det är såå svårt att hålla sig. [love])


   
SvaraCitera

Min pappa, morfar och morbror är alkoholister. Jag vet all skit som alkohol kan föra med sig, jag har levt i det hela mitt liv. Ja, på en samhällelig (?) nivå tycker jag alkohol är fel. Det kostar pengar, leder till ökad brottslighet och personer far illa.

Men på en personlig nivå är jag helt klart för alkohol. Det är kul ibland och det är ett ypperligt medel för självdestruktivitet.

Jag tycker inte att dina åsikter känns så genomtänkta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Signa denna tråd ifall du också tycker att det är löjligt att höra folk skryta om hur fulla de varit, att de festat i helgen och haft så kul, att de dricker på vardagar o.s.v.

/sign

Anarkandi:

Ibland tycker jag att det skulle vara bättre om vi hade en cannabiskultur.

[y]

Fast jag dricker alkohol själv ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar att dricka alkohol varje dag [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag är nykterist

och jag är absolutist ^^

uppenbar:

Jag tycker inte att dina åsikter känns så genomtänkta.

då kanske de som vart alkoholister i din släkt inte gjort att de mesta i familjen pajat? för i min familj så ledde skilsmässan till alkoholism, alkoholismen ledde till att ekonomin gick i kras och är det fortfarande till stor del.. o allt detta har gjort att familjen inte har ngn vidare bra sammanhållning.. detta är väl ändå ett genomtänkt argument för att man inte ska dricka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har funderat på att bli nykterist (när det gäller alkohol då alltså) för jag har märkt att jag inte får ut något av att dricka längre, plus att båda mina föräldrar är lite smått alkisar.

Tycker dock folk ska få göra vad de vill med sin kropp men själva alkoholkulturen i det här landet är löjlig, särskilt med tanke på att i princip ofarliga droger som cannabis är förbjudet.


   
SvaraCitera

Knarko:

då kanske de som vart alkoholister i din släkt inte gjort att de mesta i familjen pajat?

Jodå, min familj är väldigt pajad. Alla tre barnen lider av depression, ångestssyndrom, social fobi, ätstörningar m.m. Ingen sammanhållning. Totalt kaos.

Men det här är ingen tävling om vad alkoholismen orsakad. Jag säger bara att hans åsikter inte känns så genomtänka eftersom han totalt förbiser de positiva aspekterna av att bruka alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alkohol är för folk som inte upptäckt Mario Kart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Men det här är ingen tävling

nejnej verkligen inte..

uppenbar:

positiva aspekterna av att bruka alkohol.

finns väl ett fåtal positiva men de negativa är många fler..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simnudel:

Alkohol är för folk som inte upptäckt Mario Kart.

Det väcker många känslor i alla fall [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

Förutom när man super på tvål.

Exakt!
Ibland är det värt.


   
SvaraCitera