Aviseringar
Rensa alla

Krossa alkoholkulturen.


Ämnesstartare

uppenbar:

Jag tycker inte att dina åsikter känns så genomtänkta.

What?
Det är inte som att jag slår ner folk som dricker någon gång i månaden sådär. Däremot stör jag mig på folk som säger att alkohol gör saker roligare. Att de blir mer självsäkra och bättre av alkohol. Menar de att jag har tråkigt, eller att jag saknar självförtroende?
jag tror inte alkohol behövs, men att det används som en ursäkt för att man ska kunna ha kul eller flumma utan att bli sedd ner på av andra.

BreakTheAuthority:

Tycker dock folk ska få göra vad de vill med sin kropp men själva alkoholkulturen i det här landet är löjlig, särskilt med tanke på att i princip ofarliga droger som cannabis är förbjudet.

Ja, helt klart. Tycker inte att alla ska bli nykterister, eller att alkohol ska förbjudas. Jag är bara arg över hur alkoholkulturen har blivit dag. Min nykterhet baseras främst på ilska över den.


   
SvaraCitera

Devon:

Förutom när man super på tvål.

Jag har sjuka erfarenheter av det faktiskt.
70% desinfektionsmedel är galet, men inte gott!


   
SvaraCitera

Stronghold:

Ibland är det värt.

det är det 🙂 fast baksmällan är tt rent jävla helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja, helt klart. Tycker inte att alla ska bli nykterister, eller att alkohol ska förbjudas. Jag är bara arg över hur alkoholkulturen har blivit dag. Min nykterhet baseras främst på ilska över den.

I så fall har du mitt fulla stöd iaf. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är på så länge man får knarka istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

I så fall har du mitt fulla stöd iaf. [y]

..fast även för att det är så himla äckligt.

Off topic: varför är du anarkist?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sign


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

..fast även för att det är så himla äckligt.

Mja, beror helt på vad tycker jag. 😛

Anarkandi:

Off topic: varför är du anarkist?

Haha, det är ju av ganska många olika anledningar. [bigsmile]

Men är emot kapitalismen och tycker inte att den går att avskaffa utan att avskaffa kapitalet och ska folk då fortfarande ha valmöjlighet så är det ett väldigt decentraliserat samhälle som krävs. Plus att jag gillar inte att nån elit ska sitta på Rosenbad och bestämma över mig utan vill ha direkt demokrati så att jag faktiskt kan göra min röst hörd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Signa denna tråd ifall du också tycker att det är löjligt att höra folk skryta om hur fulla de varit, att de festat i helgen och haft så kul, att de dricker på vardagar o.s.v.

J*vligt trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

kapitalet

Hur ska den avskaffas då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Hur ska den avskaffas då?

• Vad är en folkekonomi?

– En folkekonomi är ett alternativ till de båda ekonomiska systemen planekonomi och marknadsekonomi. I en folkekonomi är man indelad i små direktdemokratiskt styrda regioner, exempelvis en stad eller en stadsdel. I varje region är man sedan indelad i s.k. arbetsgrupper á högst 200 personer.
Produktionen sker gemensamt och de färdiga produkterna distribueras jämnt mellan de olika arbetsgrupperna där de sedan fördelas enligt arbetsgruppens bestämda handelssystem. Varje medlem i en arbetsgrupp har rätt till en viss del av de gemensamma produkterna, vill man ha mer av något får man alltså byteshandla med de andra medlemmarna. Det handelssystem man använder i varje grupp för att avgöra vad som går att byta mot vad har beslutats gemensamt på ett av de arbetarråd som hålls minst en gång var tredje vecka.

• Vad händer om man vill ha produkter som inte produceras i den egna regionen?

– Vill man ha något som inte produceras i den egna regionen tar man upp detta på arbetarrådet, finns det fler i gruppen som vill ha denna produkt går dessa samman i en handelsgrupp och denna kontaktar någon av de regioner där produkten tillverkas, de i denna region som är intresserade av ett utbyte bildar då i sin tur en egen handelsgrupp. De båda handelsgrupperna håller sedan ett handelsmöte där man förhandlar fram ett utbyte. Är någon missnöjd med utbytet kan dessa dra sig ur och bilda en egen handelsgrupp som antingen för handlar med andra i regionen eller med en annan region där produkten som efterfrågas tillverkas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ibland tycker jag att det skulle vara bättre om vi hade en cannabiskultur.

Sjukt efterblivet att byta ut en drogkultur mot en annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

• Vad är en folkekonomi?

Vart tog du faktan ifrån? Det är ungefär så jag skissat på att jag vill att ett samhälle ska se ut.. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

Sjukt efterblivet att byta ut en drogkultur mot en annan.

Sjukt efterblivet att vara efterbliven.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Sjukt efterblivet att vara efterbliven.

Och exakt vad vill du komma fram till?


   
SvaraCitera