Aviseringar
Rensa alla

Krossa genusnormerna!


Ämnesstartare

Kan inte alla sluta se på kvinnor som varelser som hör hemma i köket och ska finnas tillgängliga när det passar? Varför kan inte alla individer få vara som de vill istället? Jag vill inte att folk ska döma mig och kalla mig gay när jag kommer i mina baggy jeans och flanellskjorta. Sluta leva efter gamla normer och våga vara som ni är, innerst inne! 

-En tjej som tröttnat på genusnormer-


   
Citera
reben

hahaha så skriver du kvinnor


   
SvaraCitera

de flesta tycker inte längre att kvinnor hör hemma i köket, även om många fortfarande har en väldigt skev bild av vad kvinnor borde och inte borde göra...


   
SvaraCitera

Jag tycker att alla är lika dåliga/bra oavsett kön. Det som gör någon sämre är beteendet.


   
SvaraCitera

Folk som jävlas med flanellskjortan kan dra åt helvete och dessa normer kan väl egentligen också ta sig. Förövrigt håller jag med Hjärtlös.


   
SvaraCitera

Mycket glad


   
SvaraCitera
b1son

nej det kan inte alla. vet du varför? då får de mindre makt = mindre rikedomar = mindre lycka (???????)


   
SvaraCitera

ennie:
Mycket glad

gå och gör en macka till mig!


   
SvaraCitera

Lex:

gå och gör en macka till mig!

macka-2_med_hr.jpeg
vsg


   
SvaraCitera

ennie:

macka-2_med_hr.jpeg
vsg

Rodnar


   
SvaraCitera

det nog inte speciellt många som ser det på det viset längre


   
SvaraCitera

Lex:

Rodnar

en till?
raw-food-recipe-sandwich.jpg
🙂


   
SvaraCitera

ennie:

en till?
raw-food-recipe-sandwich.jpg
🙂

tack.


   
SvaraCitera

Det finns varken några skrivna lagar eller några framstående normer i samhället som säger att kvinnor ska stå i köket och att man är gay ifall man har baggy jeans. Man får alltså vara som man vill i vårt samhälle och det finns inget, varken normer eller lagar, som säger att man måste följa gamla könsroller. Lillfeministen får börja se världen som den är och sluta gnälla på problem som inte finns.


   
SvaraCitera
b1son

NiklasW:
Det finns varken några skrivna lagar eller några framstående normer i samhället som säger att kvinnor ska stå i köket och att man är gay ifall man har baggy jeans. Man får alltså vara som man vill i vårt samhälle och det finns inget, varken normer eller lagar, som säger att man måste följa gamla könsroller. Lillfeministen får börja se världen som den är och sluta gnälla på problem som inte finns.

heja den vite mannen


   
SvaraCitera