Aviseringar
Rensa alla

Krossade drömmar - Vad göra?


PMR
 PMR
Ämnesstartare

Vad gör man när ens största drömmar går i kras och aldrig kan bli verklighet? Har det hänt dig och hur tacklade du det i sådana fall? Vad gör man om man har tidigare haft en dröm som varit det enda man levt för sedan barnsben och den inte kan ersättas med någon annan dröm? 

Någonstans mellan kl 15.30 - 16.00 16 juli 2014 hände detta mig. 


   
Citera

Drömmar kan småmodifieras såpass så att drömmen fungerar att förfyllas fastän den dock är 95% likadan. Och det är bättre än ingenting alls.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR
Ämnesstartare

Xuzkie:
Drömmar kan småmodifieras såpass så att drömmen fungerar att förfyllas fastän den dock är 95% likadan. Och det är bättre än ingenting alls.

Funkar ju inte med alla drömmar? Vissa drömmar är ju verkligen svart på vitt. 


   
SvaraCitera

Bara att acceptera och ta nya tag.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR
Ämnesstartare

Bajskorven i buren:
Bara att acceptera och ta nya tag.

OM det inte är möjligt då och får en att isolera sig från omvärlden för evigt? 


   
SvaraCitera

PMR:

Funkar ju inte med alla drömmar? Vissa drömmar är ju verkligen svart på vitt. 

Vill du skriva vad som var din dröm?


   
SvaraCitera

PMR:

OM det inte är möjligt då och får en att isolera sig från omvärlden för evigt? 

Skapa en ny dröm.. Kanske kan vara svårt i början, men det läker till slut.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR
Ämnesstartare

Xuzkie:

Vill du skriva vad som var din dröm?

Nej. 

Bajskorven i buren:

Skapa en ny dröm.. Kanske kan vara svårt i början, men det läker till slut.

Om den drömmen var en förutsättning för att ens kunna ha någon annan dröm då? Nej, går inte att skapa någon ny. 


   
SvaraCitera

PMR:

Nej. 
Om den drömmen var en förutsättning för att ens kunna ha någon annan dröm då? Nej, går inte att skapa någon ny. 

Hepp. Då är det väl bara att gilla läget då.


   
SvaraCitera

De två råden var väldigt kloka tycker jag. Man kan väl inte göra annat liksom, om man inte hoppar på en ny dröm eller försöker göra så att den krasade drömmen kan gå i uppfyllelse, om det går. 
Hörde någon säga att man måste hitta ett nytt sätt om det gamla inte funkar med det nya. Det brukar jag tänka på ibland.


   
SvaraCitera

eller så isolerar man tills man inte orkar mer och tar sig upp lite grand om det går. krävs väl finisar eller ljusglimtar i ens liv då iof men något hittar man väl alltid. jag kan se fram emot att sova ibland. vet inte om det bara är dåligt eller om jag då finner små saker att hålla fast vid.


   
SvaraCitera

Byt dröm

& ja, det har hänt mig. Har drömmarna i bakhuvudet men ingenting jag strävar efter, eftersom att jag vet att jag knappt har ngn chans att nå dem, men möjligheten att nå dem kanske dyker upp så jag ger ej upp hoppet helt... Men fokuserar på andra drömmar


   
SvaraCitera

vadå aldrig kan bli verklighet????

Hallå, RPE (rebirth probably exist), but YOLO cause YNN (you never know) 


   
SvaraCitera

alla mina drömmar från födseln är antingen krossade lr ej har inträffat än ba, have some faith 


   
SvaraCitera

Brukar backa upp mina drömmar i cd format. Annars skapar jag snarlika drömmar som behagar mitt sinne som dess föregångare. 


   
SvaraCitera