Aviseringar
Rensa alla

kul på annans bekostnad?


Ämnesstartare

Hej!
Jag har mitt lilla kompisgäng med några tjejer. Vi va 4 från början o nu e vi 5. Den senaste tjejen, Emma, var jag bra kompis med från början. men nu har hon börjat kalla mig typ, bimbo, tråkig, självupptagen..Hon säger det med en sånhär filur efter [wink] på msn o så så hon kanske skämtar men jag e inte helt säker. Men grejen är att jag inte tycker att det är så kul..för jag vet ju itne om hon egentligen är allvarlig. Men jag vill inte verka överkänslig. Hur ska jag på ett coolt o moget sätt visa att jag inte vill ta sån skit! (som grynet alltid sa[wink]) När man känner att nån har kul på ens bekostnad och man känner att det inte är så kul.


   
Citera

va?


   
SvaraCitera

Säg att du inte tycker att det är kul? [smile]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Säg att du inte tycker att det är kul

(Eller så vänder du alla töserna emot henne[cute])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur sätter man gränser på ett bra sätt? typ..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

men om hon fortsätter..för jag har sagt att det inte e så kul. Hur gör jag då?


   
SvaraCitera

emily91:

hur sätter man gränser på ett bra sätt? typ..

Visa att du inte uppskattar det/tycker det är kul. Hon förstår kanske inte att du tar åt dig?

emily91:

men om hon fortsätter..för jag har sagt att det inte e så kul. Hur gör jag då?

Bli arg.


   
SvaraCitera

Fråga om hon verkligen tycker att du är så nästa gång, om hon säger att hon bara skojar kan du säga att du inte uppskattar det.


   
SvaraCitera

emily91:

hur sätter man gränser på ett bra sätt? typ..

du säger åt henne att ge fan i att säga sånt [confused]


   
SvaraCitera

emily91:

Hur ska jag på ett coolt o moget sätt visa att jag inte vill ta sån skit!

emily91:

coolt

Vadå coolt?
Säg bara som det är, säg det på ett sätt där du inte framstår som varken överkänslig eller underkänslig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Vadå coolt?

märk inte ord! menade bara att jag inte vill verka överkänslig.
Okej men OM jag nu är alla dessa saker och hon tycker det. Vad säger man i en sån situation?[chocked]


   
SvaraCitera

ASSÅ.

Om en kompis börjar säga så, acceptera det INTE, whatever you do. Säg till så fort det händer. Blir rent ut sagt skit om hon fortsätter och det växer sig större, samma sak hände mig och hon typ förstörde mig helt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Om en kompis börjar säga så, acceptera det INTE, whatever you do. Säg till så fort det händer. Blir rent ut sagt skit om hon fortsätter och det växer sig större, samma sak hände mig och hon typ förstörde mig helt.

började det på skämt också eller? vilken BITCH!


   
SvaraCitera

emily91:

märk inte ord! menade bara att jag inte vill verka överkänslig.
Okej men OM jag nu är alla dessa saker och hon tycker det. Vad säger man i en sån situation?

Det beror väl mycket på hur hon säger det osv.
Ställ henne frågan varför hon tycker det, har hon anledningar till att kalla dig dessa saker?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mjölk:

ASSÅ.

Om en kompis börjar säga så, acceptera det INTE, whatever you do. Säg till så fort det händer. Blir rent ut sagt skit om hon fortsätter och det växer sig större, samma sak hände mig och hon typ förstörde mig helt.

Vad har ni för falska kompisar egentligen?
Om det är på skämt så märker man det, om man då inte är helt efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Om det är på skämt så märker man det, om man då inte är helt efter.

jag blir osäker på mig själv, har en tendens att överanalysera saker. men det är klart, känner man att det inte är kul ska man säga till omedelbums!


   
SvaraCitera

emily91:

började det på skämt också eller? vilken BITCH!

Alltså, hon skämtade elakt och jag skrattade väl med för hon är en sån man inte pallar bråka med (slutar alltid med att jag sitter och tröstar henne). Blev mer och mer elakt innan jag ens fattat det och tillslut satt jag där med helt sabbat självförtroende och kunde inte lita på folk. Aja blablabla lärde mig iaf att man inte ska låta folk köra med en.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Link:

Vad har ni för falska kompisar egentligen?
Om det är på skämt så märker man det, om man då inte är helt efter.

Hon är jävligt falsk, yes. Behöver tycka ned folk men vill ändå ha kompisar.


   
SvaraCitera