Aviseringar
Rensa alla

kul på annans bekostnad?


emily91:

Hur ska jag på ett coolt o moget sätt visa att jag inte vill ta sån skit!

Det finns inget "coolt och moget" sätt att stå upp för dig själv.

Säg bara skarpt att du inte accepterar sån skit.

Varför spenderar du ens tid med folk som bara irriterar dig?


   
SvaraCitera

emily91:

jag blir osäker på mig själv, har en tendens att överanalysera saker.

Jag förstår dig där, jag har själv samma tendens, det kan bli lite jobbigt ibland. Vissa visar dock väldigt tydligt om det är på skämt eller inte, och det är ju bra.
Sen när jag tänker efter så finns det ju andra som är sämre på det, och det är nästan lika dåligt i och med att de inte verkar bry sig om att den andra kanske tar illa upp.
Ska man skämta på ett sådant sätt så ska det framgå tydligt.

emily91:

men det är klart, känner man att det inte är kul ska man säga till omedelbums!

Precis.[y]


   
SvaraCitera

Jag hade en gång en tjejkompis som brukade kalla mig slampa, men slutade efter att hon fått reda på att jag inte gillade att bli rövknullad lol. Jag ångrar än idag att jag berättade det för henne. Fan jag gillade ju att kallas slampa [mad]

Men annars är det väl bara att be henne att sluta, på ett bestämt men ömt sätt ehh.


   
SvaraCitera

Sjukt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emily91:

Hur ska jag på ett coolt

Kanske dags att växa upp om du behöver agera coolt för att förklara dig. Säg som det är, be henne dra åt helvete annars. Man ska inte bry sig om vad andra tycker, även om i princip alla i världen gör det.


   
SvaraCitera

emily91:

Hur ska jag på ett coolt o moget sätt visa att jag inte vill ta sån skit!

F18? lolwut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gud vad ni hakar upp er på "coolt". jag menade ju mest ett bra sätt, tänkte inte så mycket på mitt ordval där. Även 18åringar kan bete sig barnsligt genom att säga taskiga saker tillbaka. Jag ville inte ha sånna tips, därför skrev jag "på ett bra och moget sätt".


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera