Aviseringar
Rensa alla

Kulturkrockar bland tonåringar


Jasmyna:

haha men det är ju oftast så..

Vet inte om jag håller med om det heller, tror inte att de är hållna mer än någon annan tjej. Handlar nog mest om överbeskyddande föräldrar.


   
SvaraCitera
smisk

Penstrokes:

Jag är typ konstnär. [blush]

Eller huuuuur!

Semi:

En gång skulle jag och en utlänning k-nulla men så plötsligt sa hon att hon inte äter gris o ja ba watwaaaaaaaaaaat! Så det blev inget med det.

vilken b-rud


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

nej, men man behöver inte vara religiös bara för att man är traditionell

[blush]

"Muslimerna" som kommit till Sverige behöver ju inte alls leva efter koranen utan de kan ju leva djävulen ute på gator och torg. Men utåt sett är de "djupt troende muslimer" och ska inför släkt och vänner leva upp till detta. Kultur eller religion!? Skit samma. Rent genetiskt är de muslimer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HD biker:

1. på grund av att deras föräldrar är troende muslimer.
2. det har enbart med deras religion islam att göra.
3. traditioner, kanske? Deras föräldrar lever ju som om de levde då muhammed levde men i stora drag - det beror på deras religion.

1. Delvis ,kanske.. vad får dig att tro att det beror på att de är troende muslimer.. finns svenskar som är hårt hållna ..de är ej muslimer.

2. Fördömande. När jag säger att traditioner menar jag inte enbart religiösa traditioner.. finns nog andra skäl också.

3. Vad menar du med det. Vem sa att på Muhammeds tid fick flickorna ej vara ute efter en viss tid? ... Fanns samma faror på den tiden som på det finns idag?..


   
SvaraCitera

Jasmyna:

haha men det är ju oftast så..

[tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard]


   
SvaraCitera

Redbulls:

tror inte att de är hållna mer än någon annan tjej

en svensk f15 som festar 2ggr i veckan, kan ha ögonkontakt med killar utan att få problem, får klä sig som hon vill är mindre ''hållen'' än en tjej från mellanöstern med traditionella föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

Vet inte om jag håller med om det heller, tror inte att de är hållna mer än någon annan tjej. Handlar nog mest om överbeskyddande föräldrar.

Intressant svar!
Förhoppningsvis är det så det ligger till! tack för svar =)


   
SvaraCitera

HD biker:

Rent genetiskt är de muslimer.

[tard][tard][tard][tard][tard][tard]

Image

Är det här också en genetisk muslim?


   
SvaraCitera

HD biker:

Rent genetiskt är de muslimer.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

smisk:

vilken b-rud

Hon var lite f-jortis så det spelar ingen roll.


   
SvaraCitera

HD biker:

Rent genetiskt är de muslimer.

Läs det där inlägget igen, långsamt och noga och finn ditt misstag.

Till trådskaparen: Gillar inte att du buntar ihop "invandrare" som en grupp.


   
SvaraCitera

niggas plz
trollar ni eller? jag som försökte vara seriös för första gången..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HD biker:

Rent genetiskt är de muslimer.

Använd inte ord du inte förstår. [crazy]


   
SvaraCitera

Redbulls:

tror inte att de är hållna mer än någon annan tjej.

Då är du ganska ignorant.


   
SvaraCitera

Jasmyna:

1. Delvis ,kanske.. vad får dig att tro att det beror på att de är troende muslimer.. finns svenskar som är hårt hållna ..de är ej muslimer.

Svenska föräldrar som håller sina ungdomar hårt relaterar inte till någon religion utan det beror nog mer på att föräldrarna själva har levt upp på det sättet.

Jasmyna:

2. Fördömande. När jag säger att traditioner menar jag inte enbart religiösa traditioner.. finns nog andra skäl också.

Säkerligen. Det drabbar nog dessvärre alla barn som kommer från bl a arabiska föräldrar.

Jasmyna:

3. Vad menar du med det. Vem sa att på Muhammeds tid fick flickorna ej vara ute efter en viss tid? ... Fanns samma faror på den tiden som på det finns idag?..

Det fanns nog - glädjande nog - betydligt mer faror på den tiden än vad det finns idag. Både i arabvärlden och här hemma i Sverige. Att ex röra sig fritt i städerna i Sverige för ex 1500 år sedan var nog detsamma som döden. Bakhåll och liknande var väldigt vanligt på den tiden enl historikerna. [sad]


   
SvaraCitera