Aviseringar
Rensa alla

Kur mot hosta?


Ämnesstartare

Hallå och god fredag. Hoppas att ni mår bättre än vad jag gör. Det kliar i halsen konstant och jag kan inte prata utan att hela tiden avbrytas av hostattacker. Detta sen min senaste förkylning.

Någon som har bra tips?


   
Citera
Ämnesetiketter
time
 time

Mörk choklad tycker jag hjälper, faktiskt. Konstigt nog. Om du har slemhosta så ska du inte dricka mjölk, då mjölk är slembildande. Annars är det nog bara att vila, dricka mycket varmt (gärna med citron och honung i), och spara på rösten så mycket du kan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Mörk choklad tycker jag hjälper, faktiskt. Konstigt nog.

http://www.aftonbladet.se/halsa/article10505178.ab


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Mörk choklad tycker jag hjälper, faktiskt. Konstigt nog. Om du har slemhosta så ska du inte dricka mjölk, då mjölk är slembildande. Annars är det nog bara att vila, dricka mycket varmt (gärna med citron och honung i), och spara på rösten så mycket du kan!

Det är extremt jobbig torrhosta.Hjälper mörk choklad?! Shockerad Det hade jag ingen som helst aning om.

Nachac:

http://www.aftonbladet.se/halsa/article10505178.ab

Ja, men då får jag testa det. Den där hostmedicinen hjälper ju inte alls.


   
SvaraCitera

Riv ingefära i vatten och koka, sila sedan och häll i limesaft.Funkar skitbra för mig iaf 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kodein
dexometorfan
etylmorfin

Men jag brukar köra på en fishermans friend extra stark, känns lindrande i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
time
 time

   
SvaraCitera

Vill du undvika att hosta på tex bio, kan du suga på något som en halstablett 🙂


   
SvaraCitera

whisky hjälper ju mkt bra mot hosta annars funkar väl typ te


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejpådigsan:
Riv ingefära i vatten och koka, sila sedan och häll i limesaft.Funkar skitbra för mig iaf 🙂

Chuz Martinez:
Kodein
dexometorfan
etylmorfin

Men jag brukar köra på en fishermans friend extra stark, känns lindrande i alla fall

Enjoy_The_Silence:
Vill du undvika att hosta på tex bio, kan du suga på något som en halstablett 🙂

valeriesolanas:
whisky hjälper ju mkt bra mot hosta annars funkar väl typ te

Här har vi ju många tips. Funkar inte det ena, så funkar säkert det andra bättre! 🙂 Tack för alla svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stackare, hosta är verkligen tortyr. Jag har inget tips för verkligen inget lindrar min hosta när jag har den. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Stackare, hosta är verkligen tortyr. Jag har inget tips för verkligen inget lindrar min hosta när jag har den. 

Det är tortyr. Riktigt äcklig och långvarig tortyr. Framför allt när det drag igång på riktigt.Men, men. Nu kan det bara bli bättre 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta hostmedicin, brukar jag göra och det fungerar faktiskt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fellsduvet:
Ta hostmedicin, brukar jag göra och det fungerar faktiskt. 

Jag har just varit och köpt hostmedicin och halstabletter. Jag hoppas på underverk.


   
SvaraCitera