Aviseringar
Rensa alla

Kuratorn?


Ämnesstartare

Hej jag hade tänkt fråga en sak. Jag har en jävla massa saker jag skulle behöva prata ut om, men problemet är att jag inte har någon jag kan lita på till fullo. Det är jävligt jobbigt men iallafall till frågan, Ska inte en kurator ha full tystnadsplikt? Kuratorn fick reda på att en vän till mig rökte hon ringde hem samma dag. Liksom finns det NÅGON man kan vända sig till och snacka ut om exakt allt utan att h*n anmäler/kontaktar föräldrar? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Ungdomsmottagningens personal har tystnadsplikt om jag inte minns helt fel 


   
SvaraCitera

Ingen psykolog på skolan?


   
SvaraCitera

De har en skyldighet att anmäla / kontakta när man är mindreårig. De tänker på ens eget bästa och vad som faktiskt är det bästa.


   
SvaraCitera
EGER
 EGER

Den med högst typ av tystnadsplikt i svearike har prästen. De med minsta kraven om tystnadsplikt av de som har sådan är lärare och poliser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:
Ingen psykolog på skolan?

Nej, bara kurator och skolsyster.


   
SvaraCitera

Haha ååh, känner igen det där!! Hade en kurator 1 gång som var moder till en kille i min klass som var mobbarnas boss typ. Den där jävla satkärringen delade med sig om känsliga saker jag sa till henne till sin son... aa tänk själv liksom......... :$ 


   
SvaraCitera
Robler

Präster har väll absolut tystnadsplikt (och man behöver absolut inte va religiös för att prata med dem), kuratorer brukar ha SÅLÄNGE du inte är minderårig (då varierar det) eller kuratorn är rädd för ditt eller någon annans liv på något sätt (kan vara självmord, droger etc.). Annars så finns det kuratorer/psykologer och lite annat folk att prata med på umo


   
SvaraCitera

Som sagt har präster absolut tystnadsplikt. Församlingspedagoger oxå förutom om det skulle va något allvarligt. Tex att du blir misshandlad hemma, då får de kontakta soc men inte annars


   
SvaraCitera

Jag brukar snacka med främlingar! Inte face2face då, utan genom nätet, finns många olika sajter osv. Härligt att snacka med en främling! Jag brukar göra fake konton i t.ex. kik och snacka med främlingar. 


   
SvaraCitera