Aviseringar
Rensa alla

Kursprov


Ämnesstartare

Jag går matte 1c och ska göra kursprov i matte 1c framöver. Om man tex får ett A på kursprovet, får man då ett A på kursen? Eller har de andra proven som man gjort också en vikt?


   
Citera
opega

kursprovet väger nog mer men de andra proven räknas in också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

opega:
kursprovet väger nog mer men de andra proven räknas in också

Aa men vår lärare och andra personer säger att resultat på kursprovet kommer va slutbetyget i matte 1. Men jag har svårt att begripa detta, varför har vi då prov efter varje kapitel om dem inte räknas?


   
SvaraCitera
Marmdc

Jag vet inte hur det är för er, men kursprovet i matte brukar inte alltid vara slutbetyget. Det väger självklart mer än alla andra prov då du får visa dina kunskaper i de olika delarna och inte bara en del. Men min matte lärare räknar poäng från alla proven. Har man t.ex 87 poäng sammalagt från alla prov inlusive kursprovet och är 16 poäng av dessa är A- poäng så får man B osv (det  var ett exempel, poängen varier från kurs till kurs). Har man 56 poäng och minst 15 C poäng får man C osv. Så räknar min lärare det. 


   
SvaraCitera

kevindabxd:

Aa men vår lärare och andra personer säger att resultat på kursprovet kommer va slutbetyget i matte 1. Men jag har svårt att begripa detta, varför har vi då prov efter varje kapitel om dem inte räknas?

Antagligen för att kolla om du förstått det ni gått igenom. Så min kemilärare gör.


   
SvaraCitera