Aviseringar
Rensa alla

Kusinens hund - mitt hjärta brast.


Ämnesstartare

Idag fick jag träffa min kusins hund för första gången, en liten valp som heter Dexter, än riktigt glad och social hund men det var något som inte stämde, hans rastlöshet var obeskrivlig... Tom för att vara en valp, han verkade vilja sitta ner men han verkade inte kunna.

När min morbror hade gått med hunden så fick jag veta att han får lämna lägenheten var tredje dag, min kusin tog aldrig hand om honom fastän det är hennes och därför föll ansvaret på min morbror som inte bryr sig ett piss egentligen... Var tredje dag får han gå ut, annars så måste han göra sitt arbete på balkongen.

"Han tänker inte behålla honom" - sa min mamma.
Och det gjorde mig otroligt lättad när jag fick höra det och sa att jag kunde ta honom, en hund är en dröm för mig, något som jag anser att jag har förtjänat... Jag älskar närheten av hundar och försöker alltid ha en i min närhet när jag kan, passar grannens hundar, går ut med min (ganska mycket) äldre grannes hund och älskar det. Jag tyckte det var en otroligt bra lösning om han skulle sälja vidare hunden att göra det till mig.
Sedan började min mamma och hennes andra bror att snacka en massa bullshit om hundars känslor och hur hunden skulle reagera och att mamma frågade "men vart ska du lägga hunden?"
Jag stirrade på henne och sa "Det är ingen kanin, man lägger den inte i en bur i ett hörn, den ska ju leva överallt!" Min mamma vägrade prata med mig just nu sitter jag och är a big mess och känner bara att jag inte kan stänga av tårarna.

Det ända jag kan tänka nu är varför får människor som förtjänar saker mindre än andra ibland mer? Min mamma brukar varje år skämta om att "Iår kanske den där hunden kommer springandes in på din födlsedag" - Men jag kan aldrig sluta hoppas...

Jag såg bara in i Dexters blå husky-ögon och kände ett slags klick, som om han egentligen borde vara min hund egentligen, det blev bara fel på vägen... Han kom till min kusin istället.

Jag önskar bara att jag kunde rädda honom men det är ju inte mina regler som gäller i det här huset. :/


   
Citera
Ämnesstartare

Skit i din mamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

Skit i din mamma.

Det är inte så lätt, vi har inte en respektfull relation, vi har en relation där hennes ord är lag och lyder man inte så kan man dra.

Jag kan inte rädda en hund och uppfylla en mina två drömmar jag har om jag blir hemlös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var bor den? 🙁


   
SvaraCitera

Dognap the dog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

No offence men din morbror är dum i huvudet. Hatar idioter som låter djur lida av deras egen lathet. Hade varit bättre för hunden att hamna hos nån som dig.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Violine:

Det är inte så lätt, vi har inte en respektfull relation, vi har en relation där hennes ord är lag och lyder man inte så kan man dra.

Är du under 20 så är ju hon försörjningsskyldig så länge du går i skolan så om hon slänger ut dig är hon tvungen att köpa bostad åt dig, betala den, din mat och allt sånt. Fråga henne om hon hellre vill ha det så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Var bor den? 🙁

I en lägenhet lite utanför Stockholm.

Teal Crab:

Dognap the dog.

I should, shouldn't I?

BreakTheAuthority:

No offence men din morbror är dum i huvudet. Hatar idioter som låter djur lida av deras egen lathet. Hade varit bättre för hunden att hamna hos nån som dig.

Jag vet, men saken är den att min morbror faktiskt inte är i rätt kondition för att ta hand om en hund själv heller, han får inte anstränga sig för mycket på grund av 3 stora ryggoperationer, men att promenera med en hund som lyssnar så fint är ju faktiskt inte så ansträngande om jag minns rätt.

Jag måste samtidigt ha respekt för min familj och släkt, det är väldigt svårt för mig just nu men jag försöker komma fram till vad jag sa göra, det står still i mitt huvud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Jag vet, men saken är den att min morbror faktiskt inte är i rätt kondition för att ta hand om en hund själv heller, han får inte anstränga sig för mycket på grund av 3 stora ryggoperationer, men att promenera med en hund som lyssnar så fint är ju faktiskt inte så ansträngande om jag minns rätt.

Aha, då var det ju iofs lite annorlunda. 😛 Men kan man inte ta hand om en hund ska man ju inte ha en. Det är ingen jävla leksak.

Violine:

Jag måste samtidigt ha respekt för min familj och släkt, det är väldigt svårt för mig just nu men jag försöker komma fram till vad jag sa göra, det står still i mitt huvud.

Flytta till mig och ta med hunden. [wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett ord: Tjata

När jag ville få en katt satt och och grät i köket varje dag i två veckor innan de gav med sig (jag var 14 [blush]).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Aha, då var det ju iofs lite annorlunda. 😛 Men kan man inte ta hand om en hund ska man ju inte ha en. Det är ingen jävla leksak.

Nixpix, det var ju meningen att min kusin skulle ta hand om honom... Vilket hon absolut inte gör, har man inte tid så tar man sig tid.

BreakTheAuthority:

Flytta till mig och ta med hunden.

Skåne? Det skulle jag inte ha något emot. <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nackskott på människor som inte tar hand om sina djur. Hoppas du får hunden, du skulle säkert bli en bra matte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Nixpix, det var ju meningen att min kusin skulle ta hand om honom... Vilket hon absolut inte gör, har man inte tid så tar man sig tid.

Ja faktiskt. Tar man på sig ansvaret att ta hand om ett djur så ska man sköta det.

Violine:

Skåne? Det skulle jag inte ha något emot. <3

Inbjudan är öppen om du orkar med min skumma familj tills jag har råd att flytta. :$ Fast du får nog leta jobb och betala hyra för det måste jag göra nu. :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

mamma frågade "men vart ska du lägga hunden?"

Haha, priceless! Dock kan man ställa frågan på ett annat sätt: hur bor du? Bor du i en trång lägenhet mitt i stan har hon helt rätt i att du inte bör ha en hund.

Violine:

känner bara att jag inte kan stänga av tårarna.

Allvarligt, hur gammal är du?

Violine:

Det ända jag kan tänka nu är varför får människor som förtjänar saker mindre än andra ibland mer?

Exakt varför skulle du "förtjäna" att ha en hund mer än personen hunden kommer att säljas till gör?

Violine:

Jag såg bara in i Dexters blå husky-ögon och kände ett slags klick, som om han egentligen borde vara min hund egentligen, det blev bara fel på vägen...

Du börjar låta obehagligt mycket som en furry här...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Skåne? Det skulle jag inte ha något emot. <3

Jag passar gärna hunden om du skulle åka iväg någon gång [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Ja faktiskt. Tar man på sig ansvaret att ta hand om ett djur så ska man sköta det.

BreakTheAuthority:

bjudan är öppen om du orkar med min skumma familj tills jag har råd att flytta. :$ Fast du får nog leta jobb och betala hyra för det måste jag göra nu. :S

KID_IS_BACK:

Haha, priceless! Dock kan man ställa frågan på ett annat sätt: hur bor du? Bor du i en trång lägenhet mitt i stan har hon helt rätt i att du inte bör ha en hund.

Jag bor just nu hos min mamma i ett radhus på 97kvardratmeter. Stora rum, en instängd utegård där man kan låta en hund springa runt när man är hemma mellan promenaderna. Det är perfekta hund-ägar-hus really.

KID_IS_BACK:

Allvarligt, hur gammal är du?

Snart 20, har bara alltid velat ha en hund. :S

KID_IS_BACK:

Exakt varför skulle du "förtjäna" att ha en hund mer än personen hunden kommer att säljas till gör?

Han kommer vara svår att sälja vidare, han är en redan otorligt stor blandrashund med mycket energi och han är ju inte precis bra uppfostrad heller för det första, men blir bara så arg när människor bara kastar sig in i något som de gjorde, människor som inte förtjänar djur skaffar sig det och desamma gäller vissa människor som skaffar sig barn.

KID_IS_BACK:

Du börjar låta obehagligt mycket som en furry här...

Ursäkta? Vet inte vad du menar men jag vill nog inte veta.

Mawns:

Jag passar gärna hunden om du skulle åka iväg någon gång

Han är i den där jobbiga åldern när han vill smaka på allt just nu dock. 😛


   
SvaraCitera