Aviseringar
Rensa alla

Kusiner som är ihop


Hur gamla är ni? Antagligen är ni rätt unga och växer kanske ifrån detta sedan.
Sålänge ni inte skaffar barn så är det ju helt okej.
Barnet kan ju bli rätt friskt också iof men en begränsad genpool är inte så bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för erat stöd och ärliga åsikter! [cute]

isola:

Hur gamla är ni?

och ja vi är ganska unga jag är 16 och han är 17. Men jag tycker att även om vi växer ifrån det varandra borde vi ändå få den tiden med varandra som vi vill ha.


   
SvaraCitera
mynona

sockerboll:

Men fortfarande varför? Varför anser hela samhället att det är fel?

Det har historiska orsaker, som många andra åsikter människor har utan att kunna motivera sig. Förr i tiden ansåg man att sex bara var tillåtet för att avla barn. Att avla barn med släktingar kan leda till svag avkomma. Därför tyckte folk att det var fel. Dessutom var det förbjudet i bibeln. Dock bröt man mot det förbudet även förr, när kungar och drottningar oupphörligt tiden gifte sig med sina kusiner. Självklart är det era känslor som bör avgöra saken.


   
SvaraCitera

skit i vad andra tycker


   
SvaraCitera

sockerboll:

anser hela samhället att det är fel?

lagen säger ju att ni får gifta er o skaffa familj :)))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

lagen säger ju att ni får gifta er o skaffa familj :)))

Ja, jag vet det och det är skönt att folk kan acceptera det.. Men det betyder inte alltid att alla kan det. Har förlorat en av mina två bästa vänner, hela min familj är imot mig och då hjälper det inte att ha lagen på ens sida tyvärr..


   
SvaraCitera

Skulle du vilja att dina två barnbarn blir ihop eller? Eller att ditt barn blir ihop med ditt syskons barn? Så jag fattar hur dom tänker....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom jag själv är i den situationen skulle jag acceptera det. Jag förstår att du inte ser det som okej, men du har antagligen inte heller älskat någon. För om du gjorde det skulle du inte bry dig om det var din kusin eller någon annan för du ser inte honom/ henne på det sättet.Du ser den personen som din pojk/flickvän[cute]


   
SvaraCitera

Jag tycker att ni borde få träffas, och ja om ni älskar varandra så finns det ju inget att göra åt det [crazy]

Jag fattar inte hur man kan bli kär i sin kusin dock, mina kusiner (även småkusiner) är typ som bröder/systrar för mig [bigsmile]


   
SvaraCitera

Alltså dom kusiner och småkusiner som jag känner...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Jag fattar inte hur man kan bli kär i sin kusin dock, mina kusiner (även småkusiner) är typ som bröder/systrar för mig

Aaah, Han bor 10 mil bort, när vi var små träffades vi inte så ofta. Men sedan skaffade han facebook och vi började snacka. Efter några månader började vi prata om varandras problem och intima saker, det ledde inte till en "syskon" relation utan en kärleksrelation.

emilsh:

Jag tycker att ni borde få träffas, och ja om ni älskar varandra så finns det ju inget att göra åt det

Men det är kul att du anser att vi borde få träffas även om du inte kan fatta det lix. [cute]
För då känns det ändå som om du på någon nivå anser att det kanske inte är okej med kusiner, men du accepterar det ändå. [love]


   
SvaraCitera

Skulle du kunna bli ihop med din bror också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Quint:

Skulle du kunna bli ihop med din bror också?

Nej det skulle jag inte. Alltså, min bror och jag har aldrig varit bra vänner och jag skulle inte tro att jag skulle kunna bli tsm med en bror. Men om någon skulle berätta för mig att de var kära i ens syster eller bror skulle jag försöka stötta dem... Eftersom jag vet hur jobbigt det kan vara nu då med min kusin. Men man kan inte jämföra kusin med bror det är för stora skillnader.
t.ex.Om jag får ett barn med min kusin kommer det bara vara 2 % större risk att få ett miss bildat barn än om det vore med vem som helst. Ett syskon delar så mycket mer DNA...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fine men fortfarande, inget barn. inavel ju [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerboll:

Om jag får ett barn med min kusin kommer det bara vara 2 % större risk att få ett miss bildat barn än om det vore med vem som helst.

[cute]


   
SvaraCitera