Aviseringar
Rensa alla

Kvällen då det gick för långt, utsparkad hemifrån.


Ämnesstartare

Stringburka:

Ja det har jag också hört, att när man väl börjat få det är det lättare att fortsätta. Hoppas dock få jobb snart, gillar inte tanken på soc.

Ja, det är drygt att gå på soc. Mest för att de psykar skiten ur en om alla olika krav och dess negativa insyn. De gör ett främjande jobb ekonomiskt för dem med den metoden alltså [y] men alltid skönast att ha jobb då det är skitsummor ja.


   
SvaraCitera

Orka fick inte fortsätta skriva pga max 5 inlägg och nu kom jag på mitt gamla konto.

Tack för svaren iaf. Får se vad soc säger imorgon. Och ska även snacka med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förvirradknug:

Tack för svaren iaf. Får se vad soc säger imorgon. Och ska även snacka med

Sorry, men det är inte tillåtet att ha flera konton. Låser det gamla kontot eftersom det ändå var nyreggat. Du får ha lite tålamod 🙂

Lounge fact:

men alltid skönast att ha jobb då det är skitsummor ja.

Alltså, får jag bidrag till hyran också så är det inga skitsummor - då är det faktiskt ungefär vad jag behöver för att leva ett bra liv. När jag ska lönearbeta kommer jag satsa på att jobba runt 50% - mer än så behöver jag inte. Resten av min tid kan jag lägga på saker som är vettiga för mig och min omvärld istället för att kränga mobilabonnemang eller dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

.

Ah, glömde att alla inte var lika oekonomiska som jag. Men ska inte handla ett enda klädplagg fram till jul är det tänkt [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Men ska inte handla ett enda klädplagg fram till jul är det tänkt [y]

Låter bra, lycka till!

Tips, investera i nål och tråd. Laga är tråkigt men väldigt användbart.

säger jag med typ 8 plagg som behöver lagas men aldrig orkar. mina 3 par byxor har alla hål i skrevet. kan åtminstone skylla på att det är för att inga byxor kan hålla inne mitt monster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Låter bra, lycka till!

Tips, investera i nål och tråd. Laga är tråkigt men väldigt användbart.

Tack, behöver inte laga något då jag har för mycket kläder redan. Behöver inte köpa något heller på något år, egentligen. [crazy]

Stringburka:

mina 3 par byxor har alla hål i skrevet. kan åtminstone skylla på att det är för att inga byxor kan hålla inne mitt monster.

Haha [shake] fattar inte hur du lyckas


   
SvaraCitera

Stringburka:

mina 3 par byxor har alla hål i skrevet.

det är svårt att laga skrevet bra på byxor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Haha [shake] fattar inte hur du lyckas

det är tungt

samma skäl som varför snusare får runda hål i fickan efter några år

näh, fattar faktiskt inte heller. Eller delvis beror det väl på att jag inte är så smal som många andra, och eftersom jag är kille har jag mer som ligger emot och nöter så att säga (haha mina nötter nöter!). Tjejer tenderar ju att ha mer mellanrum mellan benen så det slits väl inte lika fort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xevil:

Jag är arbetssökande. Har inte hittat jobb på 1-2år. (småjobb till ofrån dock)

Xevil:

internet skulle stängas av vid 23.

Xevil:

palla jag inte mer då man har ställt upp med krav efter krav.

Xevil:

Beslutade mig för att kasta timern till internet i marken 8 gånger och kasta sedan iväg delarna åt alla håll.

Xevil:

(internet är det enda jag har hemma och vad ska jag annars göra när jag efter 2 veckor efter pengarna satts in på kontot har 65kr kvar på kontot.)

Xevil:

21

Xevil:

Dessutom så brukar jag alltid komma hem vid 22-23 tiden och efter den tiden lirar alla mina polare massa spel ihop.

Xevil:

Och jag löser inte böcker

Inte för att alls vara dum eller något men jag anser att du inte riktigt tänker förnuftigt i det här. Du verkar grymt omogen i mina ögon däremot. Kan man inte skaffa sig ett jobb så blir man väl illa tvungen att studera. Göra något vettigt av sitt liv liksom bidra med något?.. hade min son drällt runt till kl 22-23 på kvällarna sen dessutom klagat på att "ohh mamma pappa jag får inte använda datorn mer än klockan 23 för jag är en nattmäniska och inte kan läsa böcker" så hade jag gett en rejäl varning direkt. Ett familjehem är ingen restaurang eller vandrarhem. Man måste bidra med något hemma också. Du kan inte bara vandra runt i din egna lilla värld framför datorn och spela hela nätterna och dessutom vara en bitterfitta hemma och klaga på krav du får hemifrån. Så länge du bor hemma så är det deras krav du måste leva med. ja så länge dem följer mänskliga rättigheterna osv osv osv. du är dessutom 21 år?.. när jag var 21 år unge man, hade jag arbetat redan då i 7år,hade en fast anställning, en utbildnings som USK:a, bott själv i 3 år, hade en hund, hade en son, hade en bostadsrätt. Du skulle behöva en fet spark i röven från mig!!. om du inte av några fysiska eller psykiska besvär inte kommit fram till "så lite" som du i dagens läge har kommit fram till i ditt liv. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

t.

aaaa, nu fattar jag [bigsmile] men vet många tjejer som lyckas med det med, men är väll lite rundare dårå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seniL:

Kan man inte skaffa sig ett jobb så blir man väl illa tvungen att studera.

[confused] Att plugga funkar verkligen inte för alla.

Lounge fact:

aaaa, nu fattar jag [bigsmile] men vet många tjejer som lyckas med det med, men är väll lite rundare dårå

Kan vara. Hänger ju också på om man har lite häng eller inte. Har egentligen inte häng som så, men hatar hög midja och gillar när byxorna sitter bekvämt, så har ju inte byxgrenen direkt i skrevet så att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

[confused] Att plugga funkar verkligen inte för alla.

men man måste ju ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xevil:

PAPPA (som har fått iden att timern ska va där) märkte detta efter 1-2 dagar och satte tillbaka den.

Heh, när jag bodde hemma vred jag alltid tebax klockan några timmar, det var en dålig timer.


   
SvaraCitera

isola:

men man måste ju ändå

nej.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

seniL:

Inte för att alls vara dum eller något men jag anser att du inte riktigt tänker förnuftigt i det här.

det är ganska enögt att se att alla skulle vara lika drivna som du är/var. de flesta som är 21 och inte börjat studera saknar en fast anställning av den enkla anledningen att de är svåra att få, man kanske jobbar timmar eller har någon form av praktik eller dylika, och mer än så är i många fall inte lätt att få/skaffa.

mitt tips till trådskaparen är att bli tidningsbud, det är inte roligt men det är enkelt att få - speciellt om man har egen bil. och det är pengar, plus du får vara vaken på natten.


   
SvaraCitera

Xevil:

Men om jag nu kan bo hos en polare så innebär det ju MINDRE Kostnad för soc att betala ut till mig då det inte gäller hela summan av lägenheten, el osv.

Du säger INTE att du kan bo hos din kompis. Då får du ingen hjälp. (Vart i den situationen själv)


   
SvaraCitera