Aviseringar
Rensa alla

Kvällens Debatt?


Ämnesstartare

Var det någon som såg kvällens debatt? Otroligt intressant och synd att programmet enbart pågår i 45 minuter 🙁

Någon som såg och har nått att tycka om det som sades? [confused]


   
Citera
Ämnesetiketter

Kul att debatt är två gånger i veckan numera. Tycker även att Josefsson sköter det bra efter förutsättningarna.

Fick ännu mindre respekt för SD efter första debatten, de har ju verkligen ingen medmänsklighet ö.h.t. utan är snikna, snåla jävlar som är upprörda över att "deras" skattepengar kan gå till att ge akut vård åt papperlösa som vistas i landet. Det handlar om några miljoner, det kan vi väl för fan unna dem som sliter som djur i det här landet under helt vidriga villkor.

Andra debatten, den stora om Halal TV-tjafset... kunde inte hålla med någon sida där. Rätt löjlig diskussion egentligen, skulle kunna varit mer seriösare.


   
SvaraCitera

Sverige demokrater är inte nationella. De är marginellt bättre än riksdagspartierna. De vill inte stoppa invandringen. De vill inte bevara vårat folk. Om du vill att det fortfarande ska finnas svenskar om 200 år är du nationaldemokrat.


   
SvaraCitera

white pride:

Sverige demokrater är inte nationella

Vad är dem då?

Dold text: Dem är nationella men vågar inte säga det öppet, alltså att säga att de är nazizter. Men om dem skulle vinna så skulle nog deras rätta motiv komma fram.[no-no]


   
SvaraCitera

KarlMarx:

Kul att debatt är två gånger i veckan numera.

Ja, verkligen.

KarlMarx:

Fick ännu mindre respekt för SD efter första debatten, de har ju verkligen ingen medmänsklighet ö.h.t. utan är snikna, snåla jävlar som är upprörda över att "deras" skattepengar kan gå till att ge akut vård åt papperlösa som vistas i landet. Det handlar om några miljoner, det kan

Word!

Angående handskakningen så får de väl ändå skaka hand. Liksom Sverige är inget muslimskt land. De får faktiskt anpassa sig. Särskilt när hon hälsade på hunden.. Det var ju bara för att provocera. Hur som helst förstår jag Carl Hamilton. Skulle reagerat på samma sätt. De vinklade det inte lite.. Btw var Josefsson lite hinder där. Så onödigt att konfrontera ngt som sades i själva grälet. Tala om vad saken gäller istället. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns över sex miljarder människor ute i världen... ska vi inte ta o ge dem gratis sjukvård också? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slutklämmen i debatt sa allt. 80% av svenskarna tycker att man ska ta seden dit man kommer. Med det så förstår man snabbt att debattpanelen inte på långa vägar speglar vad det svenska folket tycker i denna fråga.
Också intressant att 50% är emot slöja.

Björn söder SD tyckte jag gjorde ett mycket bra intryck och vann säkert en många röster åt SD. Det är skandal att våra äldre får sitta i långa vårdköer och betala ett fullt pris medan det kommer människor som inte ens har rätt att vistas (illegala) här och får gratis vård. Det är ett enda stort hån. Det finns många svenskar som också är fattiga, vissa har inte ens råd att betala, inte får dessa sådana här privilegier.

Man märkte ju klart och tydligt vad pensionären i publiken tyckte om detta, han avböjde att svara på detta endast för gaphalsar som inte kan något bättre än att skrika "rasist" i pannan på en.


   
SvaraCitera

white pride:

Om du vill att det fortfarande ska finnas svenskar om 200 år är du nationaldemokrat.

National demokrater är inte nationella. De är marginellt bättre än sverigedemokraterna. De vill inte stoppa invandringen. De vill inte bevara vårat folk. Om du vill att det fortfarande ska finnas svenskar om 200 år är du Fri Nationalist.


   
SvaraCitera

KarlMarx:

Om du vill att det fortfarande ska finnas svenskar om 200 år är du Fri Nationalist.

Fria Nationalister är inte nationella. De är marginellt bättre än nationaldemokraterna. De vill inte stoppa invandringen. De vill inte bevara vårat folk. Om du vill att det fortfarande ska finnas svenskar om 200 år är du Motståndsman!

Image


   
SvaraCitera

Bra att Söder satte ner foten och visade att det inte är okej att ge subventionerad vård till kriminella samtidigt som vården för landets medborgare stramas åt. Patrasket ska ju ändå ut, och det med huvudet före.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KarlMarx:

Andra debatten, den stora om Halal TV-tjafset... kunde inte hålla med någon sida där. Rätt löjlig diskussion egentligen, skulle kunna varit mer seriösare.

grodanboll_:

Angående handskakningen så får de väl ändå skaka hand. Liksom Sverige är inget muslimskt land

Jag tycker att varje individ själv ska bestämma om man vill skaka hand eller inte. De har en gudstro och de vill följa den. Det är religionsfrihet i Sverige och så länge de ej skadar någon annan eller nått annat otrevligt, enligt lag, så får de följa sin religion hur de vill!
Sedan att de får några snea blickar osv, det får de faktist ta.

white pride:

Sverige demokrater är inte nationella. De är marginellt bättre än riksdagspartierna. De vill inte stoppa invandringen. De vill inte bevara vårat folk

Och Hitler sa en gång i tiden att Tyskland skulle få det så mycket bättre med han som Fuhrer... Med facit i hand kan i alla fall inte JAG hålla med.

Rivethead:

det finns över sex miljarder människor ute i världen... ska vi inte ta o ge dem gratis sjukvård också?

Nej, för det är rätt uppenbart att de sex miljaderna inte söker sig hit.

Comhem:

Bra att Söder satte ner foten och visade att det inte är okej att ge subventionerad vård till kriminella samtidigt som vården för landets medborgare stramas åt. Patrasket ska ju ändå ut, och det med huvudet före.

Först och främst drar du alla över en kant, som ni i SD gillar att göra, därför jag gång på gång tappar respekt för er! Problemet är att ni i SD ser inte folket utanför norden som människor! Ni ser dem som en ras som inte förtjänar lika mycket som oss i norden. Och sånna kallas för rasister- vilket ni är.


   
SvaraCitera

gurra_svensson_93:

Problemet är att ni i SD ser inte folket utanför norden som människor! Ni ser dem som en ras som inte förtjänar lika mycket som oss i norden.

Fast nu handlar det dock om illegala invandrare och inte folk från främmande länder i allmänhet.


   
SvaraCitera

gurra_svensson_93:

Jag tycker att varje individ själv ska bestämma om man vill skaka hand eller inte.

Håller med om det, om man har en religiös övertygelse som säger att man inte ska skaka hand så ska man förstås inte vara tvungen att göra det ändå. Däremot ska sådana religiösa övertygelser inte uppmuntras då de faktiskt är rätt dåliga.


   
SvaraCitera

gurra_svensson_93:

Först och främst drar du alla över en kant

Jag drar inte alla över en kant. Men de som ofta kallas "papperslösa" är i själva verket illegala utlänningar som systematiskt bryter mot utlänningslagen. Jag ser dem som människor som har samma människovärde, men jag ser dem inte som svenska medborgare med rätt att ta del av vår välfärd.

gurra_svensson_93:

Och sånna kallas för rasister- vilket ni är.

Snälla du, misshandla inte språket. Det skär i mina ögon. Mitt resonemang har inget med rasbiologiska teser att göra.


   
SvaraCitera

KarlMarx:

Håller med om det, om man har en religiös övertygelse som säger att man inte ska skaka hand så ska man förstås inte vara tvungen att göra det ändå.

Ingen har väl tvingat dem heller? Vad saken handlar om, är att man med ett sådant uppträde markerar ett tydligt avståndstagande för motparten, vilket med rätta uppfattas som förolämpande. Beter man sig som ett svin, så skall man heller inte förvänta sig att behandlas som annat än ett svin. De satte ribban för vänskapligheten själva.

Och om religösa skall undantas, är det ju bara att snickra ihop någon egen liten pajasreligion - och vipps, så har varenda människa fått legitimitet för skitstövelaktighet.


   
SvaraCitera