Aviseringar
Rensa alla

Kvällens Debatt?


Regn:

Vad är dem då?

höger populister/missnöjes parti.


   
SvaraCitera

KarlMarx:

Andra debatten, den stora om Halal TV-tjafset... kunde inte hålla med någon sida där. Rätt löjlig diskussion egentligen, skulle kunna varit mer seriösare.

Går den att kolla på någonstans?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

gurra_svensson_93:

Jag tycker att varje individ själv ska bestämma om man vill skaka hand eller inte. De har en gudstro och de vill följa den. Det är religionsfrihet i Sverige och så länge de ej skadar någon annan eller nått annat otrevligt, enligt lag, så får de följa sin religion hur de vill!

Jo men de hade ju vinklat det. Tjejerna hade ju inte precis varit särskilt trevliga och förklarat varför osv. De betedde ju sig som om Hamilton diskriminerade dem. Tror inte att han brusat upp om de bett om ursäkt och de förklarat på ett snällt och trevligt sätt för det ska man göra. Sverige är liksom inte ett muslimskt land.. Jag menar jag hade också blivit förbannad om ngn inte ville ta mig i hand och sedan började konfrontera mig precis som om jag diskriminerade dem. De tjejerna var riktigt patetiska, bara för att få fram en diskussion och göra "bra- tv". Och det han sa om hunden också stödjer ju det.

Dessutom tycker jag också att man ska ta seden dit man kommer. Det blir enklast så. Slipper allt gräl. Sen finns ju alla dessa knäppa religioner som ska sätta käppar i hjulen i allt. Tom politik viket är sjukt.

Dessutom fattar jag inte riktigt poängen med Halal-tv. Vad ska det vara bra för? Hur ska det hjälpa? Alla vet att det finns klasskillnader osv. Men vad gör det programmet bättre? Det förvärrar ju bara det hela genom att göra skillnaderna ännu tydligare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gurra_svensson_93:

Nej, för det är rätt uppenbart att de sex miljaderna inte söker sig hit.

nää precis... men det är fortfarande så att alla sex miljoner kan utnyttja gratis sjukvård i sverige...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rivethead:

nää precis... men det är fortfarande så att alla sex miljoner kan utnyttja gratis sjukvård i sverige...

Men var lite realistisk. Detta har redan införts i andra EU-länder och det har fungerat bra.

Sen ska vi ju inte glömma att de s.k papperslösa också betalar skatt! De betalar ju 25% moms på det de köper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gurra_svensson_93:

Men var lite realistisk.

det är principen som är felet... det skulle mycket väl kunna gå åt helvete med allting. jag räds att detta system ska missbrukas och plötsligt får även de icke-akuta fallen gratis vård också...

dessutom ska inte svenskar behöva betala för något som alla andra inte behöver betala för.

gurra_svensson_93:

Detta har redan införts i andra EU-länder och det har fungerat bra.

Sen ska vi ju inte glömma att de s.k papperslösa och betalar skatt! De betalar ju 25% moms på det de köper.

låter bekant [rolleyes]


   
SvaraCitera

gurra_svensson_93:

Sen ska vi ju inte glömma att de s.k papperslösa också betalar skatt! De betalar ju 25% moms på det de köper.

Med pengar från svenska skattebetalare.


   
SvaraCitera

Det med att inte ta i hand stämmer ju inte. Suck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Det med att inte ta i hand stämmer ju inte. Suck.

vad är det som inte stämmer?


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

vad är det som inte stämmer?

Att kvinnor inte får ta i hand/skaka hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Att kvinnor inte får ta i hand/skaka hand.

oh fasen, hur kan de ha missuppfattat det så hårt?


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

oh fasen, hur kan de ha missuppfattat det så hårt?

Olika typ av tolkning i samband med hur man själv vill elva etc.

Sedan så skiljer sig synen och tolkningen på islam beroende på vilket område i världen man själv kommer från och som sagtr förhållandet till tolkningen av islam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Sedan så skiljer sig synen och tolkningen på islam beroende på vilket område i världen man själv kommer från och som sagtr förhållandet till tolkningen av islam.

aha okej, men då är det ju inte egentligen "fel", utan snarare deras sätt att tolka koranen.


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

aha okej, men då är det ju inte egentligen "fel", utan snarare deras sätt att tolka koranen.

Vilket blir fel i sig då det inte står att de inte får ta en man i hand.


   
SvaraCitera