Aviseringar
Rensa alla

Kvällsrutiner


Ämnesstartare

I denna tråd kan vi skriva om hur våra kvällsrutiner ser ut. 

Jag tandtrådar, tandborstar och munsköljer och går sedan går till sängen. Det är dock så jävla nedrigt att man blir hungrig strax efter, även om man ätit innan.
Sedan ligger jag i sängen med en bok eller datorn och sedan somnar jag. Eller så somnar jag påklädd och vaknar vid 04 och tänker fasen det här var ju inte så bra.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

tittar på the office lr någon film. somnar
vaknar upp efter 6 timmar  seg (vet ej varför jag alltid vaknar efter 5-6 timmar, trött)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eh borstar tänderna, tar medicin, sen ligger jag i sängen m ipaden o spelar hayday/kollar um/skriver på skype tills jag somnar. 

ps när jag väl somnat sover jag till jag inte kan alternativt inte har möjlighet att sova mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo:

tittar på the office lr någon film. somnar
vaknar upp efter 6 timmar  seg (vet ej varför jag alltid vaknar efter 5-6 timmar, trött)

kan du inte somna om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

kan du inte somna om

neej vaknar pigg men ändå inte, fettttttt jobbigt


   
SvaraCitera
Paseo

borstar tänderna, tvättar ansiktet, smetar på lättgel lite här o var i ansiktet å lite vaselin på andra ställen i ansiktet. byter om. kollar melon lady på youtube. kollar um o fb medan jag väntar på Smilla som har sina rutiner också. när hon kommer sover vi.


   
SvaraCitera
Paseo

på tal om Smilla förresten. hon var ute kanske 1 timma nyss i sin 8 m lina. men mesta tiden stellåg hon bara på samma fläck. helt stel. jag trodde kanske hon fastnat lr nåt så jag flyttade henne en bit, gick o gjorde annat. sen när jag kollade henne igen låg hon på samma sätt igen fast där jag la henne. jag lyfte in henne å då kröp hon över golvet, hoppade upp i sängen å nu ligger hon lika stelt där. blir fan nervös. fattar inget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

borstar tänderna, tvättar ansiktet, smetar på lättgel lite här o var i ansiktet å lite vaselin på andra ställen i ansiktet. byter om. kollar melon lady på youtube. kollar um o fb medan jag väntar på Smilla som har sina rutiner också. när hon kommer sover vi.

blir inte huden galet fet av vaselin? brukar bara använda på händer och läppar.
vad har hon för kvällsrutiner? sover hon alltid i din säng?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

på tal om Smilla förresten. hon var ute kanske 1 timma nyss i sin 8 m lina. men mesta tiden stellåg hon bara på samma fläck. helt stel. jag trodde kanske hon fastnat lr nåt så jag flyttade henne en bit, gick o gjorde annat. sen när jag kollade henne igen låg hon på samma sätt igen fast där jag la henne. jag lyfte in henne å då kröp hon över golvet, hoppade upp i sängen å nu ligger hon lika stelt där. blir fan nervös. fattar inget

Känn igenom henne och kolla om hon har ont någonstans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borstar tänderna och lägger mig framför TVn och däckar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

går en promenad före eller efter att jag ätit middag. borstar tänderna, äter kex, måste borsta tänderna igen och ligger sedan och läser eller lyssnar på in our time tills jag vill slockna. i fall tlaltecuhtli sover hos mig så ersätts det sistnämnda med gemensamt lyssnande på ljudbok, och jag somnar efter 90±30 sekunder.


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Kissar och tvättar bort smink och borstar tänder och lägger mig i sängen med datorn och kollar på film/slösurfar tills jag inte orkar hålla ögonen öppna längre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leker med Skrållan minst tjugo minuter, ger henne sin kvällsmat, borstar tänderna och byter om, busar eventuellt lite till med Skrållan (och Milo). Sen går vi och lägger oss och då brukar jag sätta på någon bra serie att somna till. Alternativt så läser jag en bok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försöker att en timme innan jag ska lägga mig stänga ner dator eller televisionapparatur för att få ner hjärnan i varv. (Tar i princip aldrig med mig dator, bok eller liknande till sängen.) Sysselsätter mig istället med saker som får ner en i varv. Kanske lyssnar jag på lite soft musik, just nu blir det gärna lite nyare Emmylou Harris- material tex, kanske läser jag en bok eller slörplar i mig lite whisky om det snurrar för mycket tankar i skallen. Sedan borstar jag tänderna, fyller en flaska med vatten, skiter, lägger mig, släcker och somnar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kollar NHL, märker att det börjar ljusna ute och borstar tänderna. Väl i lodrät position avslutar jag dygnet med att slöspela Ruzzle tills den riktiga sömnigheten infinner sig.


   
SvaraCitera