Aviseringar
Rensa alla

Kvinnliga poliser


Ämnesstartare

Är jag ensam om att tycka det är extremt patetiskt med kvinnliga poliser?

Kom och tänka på det idag när jag såg 2 kvinnliga poliser patrullera, sminkade, såg ut att vara i 25års åldern högst 30. Såg riktigt feminina och svaga ut, allt annat än respektingivande. Runt 165 lång, herregud hur kan dom ens tro att några lite mer grovhuggna kriminella skulle låta sig stoppas av dessa?

Snälla nån, förbjud kvinnor att ansöka till polishögskolan, att bli brandmän samt militärer.


   
Citera
Ämnesstartare

Tar bort det jag skrev, någon kanske tar illa upp.

Tycker att det är patetiskt när folk tycker att man inte kan ha ett visst yrke på grund av sitt kön.


   
SvaraCitera

Så länge de gör ett bra jobb så är jag nöjd. Att sedan män tenderar att vara bättre är en annan sak. 


   
SvaraCitera

Tycker inte kön borde ha någon som helst betydelse när det gäller sådana jobb, och att man enbart borde utgå från hur bra man är på att göra jobbet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:
Så länge de gör ett bra jobb så är jag nöjd. Att sedan män tenderar att vara bättre är en annan sak. 

1+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sassany: herregud hur kan dom ens tro att några lite mer grovhuggna kriminella skulle låta sig stoppas av dessa?

Bara att dom skjuter då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Hoppas att en kvinnlig polis råkar "tappa" sin batong på ditt ansikte. Blink

Ruttenfisk:
Tycker inte kön borde ha någon som helst betydelse när det gäller sådana jobb, och att man enbart borde utgå från hur bra man är på att göra jobbet.

Om 20 tuffaste kvinnorna möter de 20 tuffaste killarna i en fight så vinner killarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sassany:

Om 20 tuffaste kvinnorna möter de 20 tuffaste killarna i en fight så vinner killarna.

Det måste det inte betyda då både tjejerna o killarna har vapen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Det måste det inte betyda då både tjejerna o killarna har vapen

Varför då så få kvinnor i Special Forces? 99 % är män....

Special Forces är de allra tuffaste....

84163677.jpg


   
SvaraCitera

sassany:

Om 20 tuffaste kvinnorna möter de 20 tuffaste killarna i en fight så vinner killarna.

Antagligen. Men samtidigt så finns det ändå en hel del kvinnor som trots allt är lämpade för yrket som polis/brandman/soldat, och då är det väl ändå rimligt att de ska ha möjlighet att arbeta som det? Bara för att det rent statistiskt är vanligare att män är lämpade för jobbet betyder inte det att alla kvinnor automatiskt är inkapabla till att utföra arbetet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Antagligen. Men samtidigt så finns det ändå en hel del kvinnor som trots allt är lämpade för yrket som polis/brandman/soldat, och då är det väl ändå rimligt att de ska ha möjlighet att arbeta som det? Bara för att det rent statistiskt är vanligare att män är lämpade för jobbet betyder inte det att alla kvinnor automatiskt är inkapabla till att utföra arbetet.

Kan du ge exempel på nån kvinna som är en bra polis/soldat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Antagligen. Men samtidigt så finns det ändå en hel del kvinnor som trots allt är lämpade för yrket som polis/brandman/soldat, och då är det väl ändå rimligt att de ska ha möjlighet att arbeta som det? Bara för att det rent statistiskt är vanligare att män är lämpade för jobbet betyder inte det att alla kvinnor automatiskt är inkapabla till att utföra arbetet.

skulle tippa att utan kvotering så hade ration varit typ 1/20 istället för 1/4 eller vad den kan tänkas vara nu.

men vem bryr sig. ACAB.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

 ACAB.

Vem ska hjälpa dig när du är kidnappad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sassany:

Vem ska hjälpa dig när du är kidnappad?

förstår inte varför du frågar mig det här. enda sättet det blir relevant på är väl som ett illa dolt hot? "när"...


   
SvaraCitera

Vill minnas att det står i polisreglementet att de inte får skjuta en springande brottsling i ryggen vilket får mig att dra följande slutsats att om jag vore brottslingen som är 193 cm lång och jagas av två kvinnliga poliser som är 165 cm långa så har jag ju som brottsling vissa företräden.

Har annars inga som helst negativa erfarenheter av svensk kvinnlig polis som är 165 cm långa och väger 60 kg.


   
SvaraCitera