Aviseringar
Rensa alla

Kvinnliga poliser


Ämnesstartare

Hittade en korkad tråd om kvinnliga poliser. Trådskaparen anser att kvinnliga poliser borde förbjudas i fält, eftersom det är "väl känt" att män är både fysiskt och psykiskt starkare.

Någon längre ner i tråden kommenterar att: "Om jag ligger avsvimmad och det gäller sekunder om liv eller död, sätter du hellre dit liv i en kvinnas händer, en liten kvinnlig polis på 54 kg som ska bära dig kille på 95 kg 7 våningar ner?"

Så, man skulle ju kunna anta att det är lite omständigt att inte ha några kvinnliga poliser i fält, med tanke på att kvinnor har rätt att bli kroppsvisiterade av en annan kvinna och att det nog är lite omständigt att bege sig in till stationen varje gång ett sådant behov uppkommer.

Man skulle också kunna tro att killen som kommenterat senare tror att alla kvinnor är 160 centimeter långa och saknar muskler (54 kilo - wat?).

Sen skulle man ju även kunna ana att poliser inte får sina uppgifter helt slumpmässigt, utan faktiskt är kapabla att utföra sina uppgifter.

Så, vilka korkade saker har ni hört om kvinnliga poliser? [party]


   
Citera
Ämnesstartare

Att de är dumma i huvudet... Som många andra inom poliskåren. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Att de är dumma i huvudet... Som många andra inom poliskåren.

Jag gillar poliskåren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Sen skulle man ju även kunna ana att poliser inte får sina uppgifter helt slumpmässigt, utan faktiskt är kapabla att utföra sina uppgifter.

Alla poliser börjar som patrullerande i två år. Och då ska alla kunna göra "allting", jo.


   
SvaraCitera

mablethorpe:

vilka korkade saker

Att de är väldans arga jämt och att det är därför de är poliser [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Jag gillar poliskåren.

Du kan lika gärna uttrycka din kärlek till SS! [mad]

Miceparade:

Att de är väldans arga jämt och att det är därför de är poliser [blush]

Kriminell eller polis, det klassiska valet. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Alla poliser börjar som patrullerande i två år. Och då ska alla kunna göra "allting", jo.

Hur motsäger det på något vis vad jag skrev? Det säger ju bara att alla poliser är patrullerande vid någon punkt under sitt yrkesliv. Rimligen uppfyller de kraven för att göra det vid den tidpunkten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Du kan lika gärna uttrycka din kärlek till SS!

Jag gillar SS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Hur motsäger det på något vis vad jag skrev? Det säger ju bara att alla poliser är patrullerande vid någon punkt under sitt yrkesliv. Rimligen uppfyller de kraven för att göra det vid den tidpunkten.

mablethorpe:

Sen skulle man ju även kunna ana att poliser inte får sina uppgifter helt slumpmässigt,

När du är patrullerande får du väldigt slumpmässiga uppgifter.


   
SvaraCitera

Budolicious:

får du väldigt slumpmässiga uppgifter

Men man får dem inte slumpmässigt..
Dold text: ... särskilt inte om man är medveten om att patrullering innehåller både det ena och det andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Jag gillar SS.

We don't take kindly to you type around here! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Men man får dem inte slumpmässigt..

Får/råkar ut för dem/kalla det vafan du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

När du är patrullerande får du väldigt slumpmässiga uppgifter.

Din uppgift är ju rimligen vid tillfället att vara patrullerande polis. Rimligen så uppfyller du kraven för att vara det då också, även om du kanske senare inte gör det och istället jobbar med något helt annorlunda inom poliskåren där kraven ser annorlunda ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Givetvis KAN kvinnor vara poliser, dock tycker jag att man bör se till våra fysiska olikheter och således kanske inte sätta kvinnor på vissa positioner. Precis som att kvinnor mycket väl kan kämpa och strida i armén, men att de kanske inte är lämpade till vissa uppgifter och vice versa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

We don't take kindly to you type around here!

SS är en stor inspirationskälla för hur mitt hår ser ut, så stfu.


   
SvaraCitera