Aviseringar
Rensa alla

Kvinnodagen


- Kvinnodagen bra pga: firandet av sådant som kvinnors rösträtt osv.
- Kvinnodagen dålig pga: den dagen på året då man blir mest mobbad för att man är chey/dagen på året då förkomsten av "Get back to the kitchen!" ökar med ca 1000%.

S3ON:

Finns det ingen dag för män!?

Jo, tror det.


   
SvaraCitera

grattis! idag blir det demonstration för kvinnors rättigheter osv[party]


   
SvaraCitera

[cool]


   
SvaraCitera

INGA PIGOR ÅT ÖVERKLASSEN LÅT DOM SKURa DOM EGNA DASSEN osv.[bigsmile] har demonstrerat[crazy]


   
SvaraCitera

hannnah:

INGA PIGOR ÅT ÖVERKLASSEN LÅT DOM SKURa DOM EGNA DASSEN osv.

Jag skulle kunna tänka mig att skura dass! Vill ha lön så att det går runt.. [blush]


   
SvaraCitera

Det handlar inte om att förlora eller vinna.
Det hanldar inte om att vara man eller kvinna.
Det krävs inte heller någon speciell dag.
För att jag ska heja på bägge lag!

Grattis kvinnor!

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Skulle ha tagit på mig någonting fint idag. Istället ser jag ut som en piga/sportnissa [cry]


   
SvaraCitera

avskyr kvinnodagen


   
SvaraCitera

S3ON:

Jag skulle kunna tänka mig att skura dass! Vill ha lön så att det går runt..

gör't då! fast dom borde skura sina egna[no-no]

vad ska vi göra? stoppa sexismen, vad ska vi göra? stoppa rasismen nunununununuNU


   
SvaraCitera

Firat genom att ta ledigt från skolan och istället ätit choklad och lyssnat på musik med bästa vän i mitt rum.


   
SvaraCitera

hannnah:

gör't då! fast dom borde skura sina egna[no-no]

Har ingen utbildning.. de anställer nog bara folk med utbildning.. [sad]


   
SvaraCitera

honolulu:

hetler

[love]


   
SvaraCitera

S3ON:

Har ingen utbildning.. de anställer nog bara folk med utbildning..

häh.. eller inte[rolleyes].men ingen ska skura deras toaletter![no-no]


   
SvaraCitera

hannnah:

men ingen ska skura deras toaletter![no-no]

Nehe! Är det bättre att svälta ihjäl eller? [cry]


   
SvaraCitera

Jag måste berömma er för att ni kommer ihåg allt jag har sagt och håller fast vid det som jag har fört vidare till er precis som jag förmedlade det.

Nu vill jag att ni skall veta att Kristus är varje mans huvud, att mannen är kvinnans huvud och att Gud är Kristi huvud. En man som ber eller profeterar med något på huvudet drar skam över sitt huvud.Men en kvinna drar skam över sitt huvud om hon ber eller profeterar barhuvad. Det är samma sak som om hon hade rakat av sig håret, för om en kvinna uppträder barhuvad kan hon lika gärna ha håret avklippt. Men när det nu är en skam för kvinnan att klippa eller att raka av håret måste hon ha någon huvudbonad.

En man behöver ju inte ha något på huvudet eftersom han är en avbild och avglans av Gud. Men kvinnan är en avglans av mannen, ty mannen kommer inte från kvinnan utan kvinnan från mannen, och mannen skapades inte för kvinnan utan kvinnan för mannen. Därför måste kvinnan på huvudet bära ett tecken på sin rätt för änglarnas skull. Och ändå: i Herren kan inte kvinnan tänkas utan mannen och inte heller mannen utan kvinnan. Ty liksom kvinnan har kommit från mannen, så blir också mannen till genom kvinnan, och allt kommer från Gud.

Döm själva: passar det sig att en kvinna ber till Gud barhuvad? Lär er inte redan naturen att det är en vanära för mannen att ha långt hår men en heder för kvinnan, hon har ju fått sitt hår som slöja. Någon kanske vill börja strida om detta, men vi har ingen annan ordning, och det har inte någon av Guds församlingar.


   
SvaraCitera