Aviseringar
Rensa alla

Kvinnor och män.


Ämnesstartare

(hoppas innerligt att det är rätt ställe att posta detta på).

Kvinnor tycker ju att männen behandlas såå bra, har en sååå pass bättre lön o.s.v

Men går man runt i samhället så ser man enbart rosa band, hjälp oss rädda en mamma, hjälp oss rädda ett kvinnohjärta o.s.v, men man ser aldrig några blåa band, hjälp oss rädda en pappa, hjälp oss rädda ett manshjärta.
Det irriterar mig som .. ja, ordet kan jag inte ens beskriva.

Jag är trött på att vi kvinnor klagar på att vi aldrig får någon hjälp.
Jag är trött på att vi kvinnor klagar på att de "glöms" bort.
Jag är trött på att höra varenda kvinna tycka att de diskrimineras.

Det gör de då inte.

Jag vill gå ut på stan och:
-köpa ett blått band.
-Rädda en pappa.
-Rädda ett manshjärta.
(för mig känns det viktigare då min pappa dog av diliterad kardiomypati endast 53 år gammal.)

Det dör ffs mer män i prostatacancer än vad kvinnor dör i bröstcancer.

"Vi kvinnor glöms bort" är något som alltså inte stämmer.
Jag kommer gladeligen stödja männen, men vart katten kan man köpa saker/skänka pengar till det?

/carat - kvinna som är trött på kvinnors "tjat" om att de ingen hjälp får.

Dold text: Avreageringstråd bara.


   
Citera
Ämnesstartare

Carat:

Jag vill gå ut på stan och:

Men gör det då istället för att klaga här. Dessutom så är rosa snyggare än blått.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Det finns band för prostatacancer........ Inte så att det går mer pengar till vård av kvinnor direkt, iaf inte vad jag vet.

Och vad har sjukdomar med lönen att göra? Samhället är helt klart mansdominerat, men fan bryr sig om rosa bandet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trots att vi tjatar och gnäller så är det fortfarande ett faktum att män får bättre sjukvård och att mer pengar läggs på forskning kring typiskt manliga sjukdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så, vad är det för hjälp du menar kvinnorna i samhället kräver?
Gå ut med hunden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Trots att vi tjatar och gnäller så är det fortfarande ett faktum att män får bättre sjukvård och att mer pengar läggs på forskning kring typiskt manliga sjukdomar.

Män får inte bättre sjukvård.
Det har jag bokstavligen kunnat bevisa efter 1 månads vakande av pappa på sjukhuset.

Lindblom:
Varför har jag, trots att jag åkt igenom runt 10 närliggande, stora, städer inte sett en enda kampanj om "stöd männen"?

spindelnätaren:
Hur ska man kunna det om det inte har funnits något man kan köpa/skänka pengar/liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carat:

Hur ska man kunna det om det inte har funnits något man kan köpa/skänka pengar/liknande.

Dumhuvud!

Carat:

köpa ett blått band.

Det kan du göra.

Carat:

Rädda en pappa.

Det kan du göra.

Carat:

Rädda ett manshjärta.

Det kan du säkert göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carat:

Det har jag bokstavligen kunnat bevisa efter 1 månads vakande av pappa på sjukhuset.

-.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad äre man brukar säga: jag är trött på folk som e trött på saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh vad ni var bittra.
Varför ska ni förstöra en sån trevlig tråd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker folk ska sluta gå runt med band över huvudtaget. Det är så jävla fånigt, som att någon ens bryr sig ifall man stöttar börstcancerforskningen o.s.v. Det är ju det som är så jävla fel, folk donerar för att dom själva ska må bra och sen på toppen av allt ska dom visa upp att dom gör det också. Så jävla patetiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hobzii:

Så jävla patetiskt.

Spelar väl ingen roll varför folk skänker pengar så länge pengarna hamnar där som ska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådskaparen har helt rätt. Personligen anser jag att feminismen har stannats av på grund av kvinnor ser sig själva som offer istället för att försöka begära ut de rättigheter de faktiskt har.

So what ifall du har sämre lön än män i samma yrke? Kräv högre, det har du all laglig rätt till.

So what ifall du får sämre vård för att du är kvinna? Kräv rätt vård eller sök upp en privatläkare och stäm skiten ur instansen som vårdat dig innan.

So what om ni diskrimineras? Käfta emot och använd alla medel möjliga, istället för att gå till mamma och pappa media för att klaga och göra er till offer.

Det ni kvinnor behöver är en produktiv kultur som motarbetar den offerkultur som växer fram. Ingen stat har eller ska ha så smala fingrar som kan detaljstyra varje mänskligt möte.


   
SvaraCitera

Carat:

en går man runt i samhället så ser man enbart rosa band,

men e du helt störd eller?
det är ju för att vi kvinnor har uppmärksammat bröstcancer och tycker det är viktigt. Om killarna börjar kämpa för prostatacacer och gör fonder, insamlingar, insändare, band jag vet inte vad så blir det uppmärksammat och du kommer se mer av det!
Gör någonting själv istället för att klaga och hålla på!

du tror väl inte att det är män som startat rosabandet?? det är kvinnor, så om män vill att blåbandet ska få mer uppmärksamhet får de fan fixa det själva och inte klaga som du!!!!!
blir ju fan upprörd!!!!!!!!!!![mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carat:

men man ser aldrig några blåa band, hjälp oss rädda en pappa, hjälp oss rädda ett manshjärta.

Carat:

-köpa ett blått band.

Finns inga så vitt jag vet :S

Carat:

Det dör ffs mer män i prostatacancer än vad kvinnor dör i bröstcancer.

Excakt! Är ju helt sjukt!

Dom som överlever blir ju också ofta impotenta, skulle fan hellre offra något som motsvarade ett bröst(dessutom kan man med plastikirurgi göra "hyfsade" bröst)


   
SvaraCitera