Aviseringar
Rensa alla

Kvinnor och män.


Ämnesstartare

Greger_EFG:

Finns inga så vitt jag vet :S

Det finns blåa band.

NYSON_IS_BACK:

So what ifall du har sämre lön än män i samma yrke? Kräv högre, det har du all laglig rätt till.

Om ingen gnäller och tjatar så blir det inte uppmärksammat och och ingen kvinna kräver högre lön. Sedan kan vi diskutera hur det kommer sig att traditionellt manliga yrken är mer välbetalda än traditionellt kvinnliga.

NYSON_IS_BACK:

So what ifall du får sämre vård för att du är kvinna?

Det betyder nog ganska mycket när du ligger där i ambulansen. Eller ursäkta, din fru då. Dessutom så görs det ju tydligen en hel del med tanke på dom kampanjer som ts räknade upp.

NYSON_IS_BACK:

So what om ni diskrimineras? Käfta emot och använd alla medel möjliga,

Många gånger är det väldigt svårt att käfta emot, just eftersom man blir diskriminerad. Man ses som löjlig och gnällig och blir inte lyssnad på, och det blir ju inte bättre av att sådana som du sitter och hävdar att det beror på att personen i fråga gör fel på något sätt.

Men ja, vi kvinnor borde orka och våga käfta mer, även om det är jobbigt och ofta känns lönlöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Det finns blåa band.

Kontakt

Adress

Barks väg 14
170 73 SOLNA
Tel. 08-6554430

Kansliet är bemannat endast på deltid. Fram till den sista april finns Esbjörn Melin här 15 timmar i veckan. När Melin ej är anträffbar går det bra att försöka nå förbundets sekreterare Urban Gibson på telefon 070-494 62 89, e-post: urban.gibson@swipnet.se eller med brevpost till Polhemsvägen 43, 191 34 SOLLENTUNA.

Förbundets kansli är samlokaliserat med Laryngförbundets. Entrédörren har därför än så länge skylten "Laryngförbundet".

Ja, där kan man köpa blåa band, men det verkar ju lite väl dåligt prioritering med en enorm gala om bröstcancer när FLER dör av prostatacancer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Ja, där kan man köpa blåa band, men det verkar ju lite väl dåligt prioritering med en enorm gala om bröstcancer när FLER dör av prostatacancer.

Jag minns att dom talade lite om det på tv typ för ett år sedan eller två. Men det var väl ingen som brydde sig, bröst är ju SEX medan prostatan är bara för bögar [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Det finns band för prostatacancer........ Inte så att det går mer pengar till vård av kvinnor direkt, iaf inte vad jag vet.

Och vad har sjukdomar med lönen att göra? Samhället är helt klart mansdominerat, men fan bryr sig om rosa bandet.

Word. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Men det var väl ingen som brydde sig, bröst är ju SEX medan prostatan är bara för bögar [zzz]

haha är väl typ så dem tänker^^
Fast prostatan behövs för att man ska kunna få stånd har jag för mig, så det är ju för alla killars välbefinnande, fatta hur hemskt det skulle vara att inte kunna komma liksom :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carat:

Jag kommer gladeligen stödja männen, men vart katten kan man köpa saker/skänka pengar till det?

Du får gärna skänka pengar till mig, jag är jättemanlig [smile]

NYSON_IS_BACK:

offerkultur

Dagens i-landsproblem. Bokstavligt talat.

Greger_EFG:

så det är ju för alla killars välbefinnande

Tjejernas också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Fast prostatan behövs för att man ska kunna få stånd har jag för mig, så det är ju för alla killars välbefinnande, fatta hur hemskt det skulle vara att inte kunna komma liksom :S

Ja, jag skulle ju inte gnälla i alla fall över en prostatacancergala eller liknande. Skillnaden kanske bara beror på att bröstcancer lägger sig bättre i munnen än prostatacancer 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bert Karlsson har haft prostatacancer, så nu har han problem att bli hård. Stackars lilla bulliga minigris...fast han sa att det är bättre och va en mjukis än att ha stånd i himlen.
Jag dör [bigsmile]

Just det, vill bara säg att jag har läst det i Se o hör, så det är inte ja som hittat på de.


   
SvaraCitera

Eller så kan alla stfu så satsar vi på att rädda så många människor som möjligt, sluta skapa en "vi-o-dem"-situation. Ni är så jävla löjliga och alla som ser att kvinnor tjänar mindre kolla upp en seriös undersökning som är inte utförd av en instution med ett agenda. Alla diskrimineras på ett eller annat sätt så denna diskussion är onödig om ni ska sitta och kasta skit på varandra.

Hoppas ni dör i cancer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Finns inga så vitt jag vet :S

Jo, det går att köpa blåa band på varje apotek.

Unexpected:

Men ja, vi kvinnor borde orka och våga käfta mer, även om det är jobbigt och ofta känns lönlöst.

Problemet är att mycket av feminismen gör er till en offerkultur som begär sympati istället för jämställdhet. Problemet med en offerkultur är att det behöver en förbrytarkultur och där sätter man in många delar av manligheten. Därför begär man att manligheten ska rätta till alla problem. Lycka till med förändringar på det sättet.

Det var inte busschauffören som sade till Rosa Parks att sätta sig längst fram i bussen.

Det var inte den vita överklassen som röstade fram Nelson Mandela i Sydafrika.

Det var inte de vita i USA som sade till Martin Luther King att han hade en dröm.

Det var inte arbetsledarna som sade till Johannes Hillström att kämpa för arbetssäljares rättigheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste inte. Men ja kvinnor och man är typ bra


   
SvaraCitera

JA HELVETES JÄVLA KVINNOR OCH BARN SOM ALLTID FÅR GÅ FÖRE. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Problemet

Jag skulle påstå att det största problemet är att dom flesta inte anser att det finns någon könsmaktsstruktur i vårat samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Jag skulle påstå att det största problemet är att dom flesta inte anser att det finns någon könsmaktsstruktur i vårat samhälle.

Att säga att den inte förändras och försöka ändra på den ovanifrån är än löjligare. Allt annat än gräsrotsengagemang är idiotiskt när vi redan har rättigheterna och bara ska få in kulturen.


   
SvaraCitera

Carat:

Jag är trött på att vi kvinnor klagar på att vi aldrig får någon hjälp.
Jag är trött på att vi kvinnor klagar på att de "glöms" bort.
Jag är trött på att höra varenda kvinna tycka att de diskrimineras.

Jag gillar dig [smile]

[love][love][love][love][love][love][love][love][love]
[love][love][love][love][love][love][love][love][love]
[love][love][love][love][love][love][love][love][love]
[love][love][love][love][love][love][love][love][love]
[love][love][love][love][love][love][love][love][love]
[love][love][love][love][love][love][love][love][love]
[love][love][love][love][love][love][love][love][love]
[love][love][love][love][love][love][love][love][love]
[love][love][love][love][love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera