Aviseringar
Rensa alla

Kvinnor som rakar av sig håret


Ämnesstartare

Syftar nu på kvinnor som inte har någon sjukdom som gör att de tappar eller genomgår cancerbehandling med samma resultat, eller gör detta för att någon närstående kvinna genomgås något av dessa.

Vad tänker ni om kvinnor som rakar av sig håret? Ickekvinnliga? "hon måste vara punkare i hemlighet"?


   
Citera
Ämnesstartare

På annat kan ni skriva att ni redan testat el dyl mvh kunde ha haft fler alternativ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Annat: (Du röstade på detta alternativ)

Det är en frisyr, eller avsaknad av, beroende på hur man ser det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Övervägt men nej (Du röstade på detta alternativ)

alltså mest "ååå orkar inte med hårfärg och mög mer, vill börja om på ruta ett", sedan inser jag fort hur horribelt det skulle se ut på mig. Dock kan det se bra ut på dem med rätt drag, natalie portman klarade ju av det finfint till exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Kille: tycker att det är fult/negativt (Du röstade på detta alternativ)

Mm, det tycker jag. aldrig lagt märke till en snygg brud utan hår på huvudet. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Nej, tror inte jag skulle se bra ut i det. Tycker mitt huvud är stort som det är,tror det skulle uppfattas som större utan hår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

och har gjort. jag tycker att personer med rakat hår har det allt bra. det är bekvämt. hur det påverkar andra kvinnors utseenden bryr jag mig inte riktigt om, men är det tillsammans med rätt fejs så kan rakat huvud vara skitsnyggt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (Du röstade på detta alternativ)
20.0% (2 st)

mitt hår är det jag tycker bäst om på min kropp. jag passar inte ens i kort hår på grund av mitt generella utseende med långa ben och armar, breda axlar, lång överkropp, fel ansiktsform(de heterotjejer som passar i det har ett mycket feminint, hjärtformat ansikte)

när "sött och tufft", "gulligt" eller "sexigt" hade blivit "shemale" "trans" eller "cancer".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passar i princip bara på korta/mellanlånga tjejer med rätt ansikte och huvudform.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker sällan helrakat (skalligt) är snyggt på vare sig män eller kvinnor. Men snaggat och kortklippta frisyrer kan se väldigt bra ut, beroende på ansiktsform.

Tror dock att de flesta killar automatiskt blir betydligt mindre attraherade av en tjej om hon har snaggat eller en kortklippt frisyr. De flesta killars attraktion är inte knuten till estetik och skönhet utan till attribut som signalerar "kvinnlighet", vilket konstrueras i motsats till "manlighet".

Heterosexuell attraktion skapas då genom produktion av könsolikhet. Ex. genom att skaffa långt hår men avlägsna hår på andra delar av kroppen, klä sig efter kön osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Kille: tycker att det är fult/negativt


   
SvaraCitera

Det kan vara himla snyggt. Precis som alla frisyrer.
Har aldrig velat ha det själv. Trivs med svarta tovor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja. fast hade varit ful i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cassie:

Tror dock att de flesta killar automatiskt blir betydligt mindre attraherade av en tjej om hon har snaggat eller en kortklippt frisyr. De flesta killars attraktion är inte knuten till estetik och skönhet utan till attribut som signalerar "kvinnlighet", vilket konstrueras i motsats till "manlighet".

Precis därför är det normbrytande och positivt för tjejer att raka av sig håret. För att utöka den snäva mall som "kvinnlighet" är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saknar lite alternativet "Kille: tycker det kan funka men föredrar långt hår"


   
SvaraCitera