Aviseringar
Rensa alla

Kvinnor/Tjejer: Känner du dig förtryckt av män?


Thompson:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Dock kan man ju då och då stöta på män som verkar tycka att kvinnan ska bete sig som hon gjorde för ett par hundra år sedan. Men eftersom jag inte omger mig av sådana män så känner jag mig inte förtryckt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att jag möts av blickar och nedvärderande kommentarer när jag visar att jag kan någonting i verkliga livet, att min pappa fortfarande har sista ordet i familjen. Att killar ständigt försöker bestämma ens sexualitet och ens utseende till att passa in i normen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Att jag möts av blickar

Vem möts inte av blickar? Enligt er feminister får man alltså inte ens titta på er för då är det kränkande?

ceka92:

Att killar ständigt försöker bestämma ens sexualitet och ens utseende till att passa in i normen.

Hur gör vi det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thompson:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Paseo:

Är för trött för att förklara varför ikväll. Ska göra det en annan gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thompson:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Dock kan man ju då och då stöta på män som verkar tycka att kvinnan ska bete sig som hon gjorde för ett par hundra år sedan. Men eftersom jag inte omger mig av sådana män så känner jag mig inte förtryckt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabregas:

Vem möts inte av blickar? Enligt er feminister får man alltså inte ens titta på er för då är det kränkande?

Med blickar menar jag alltså äcklade, fördömande blickar. Bara för att jag visar att jag kan. Många känner sig hotade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Med blickar menar jag alltså äcklade, fördömande blickar. Bara för att jag visar att jag kan. Många känner sig hotade.

Får du aldrig såna blickar av andra tjejer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

"lilla gumman"

"Lilla gubben" är ju något som kvinnor kör med också, vafan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår att jag inte lever upp till tjejers förväntan och aldrig heller kommer göra. När det är så där killar "är".


   
SvaraCitera

Thompson:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

nä. när folk är otrevliga/utövar härskartekniker mot mig tolkar jag ej det som att de gör det för att jag är just 1 kvinna utan för att de vill trycka ner just mig.

vet ej hur många gånger isola kallat mig "lilla gumman" men hon är ej ngn man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

"Lilla gubben" är ju något som kvinnor kör med också, vafan.

det är inte ordet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

Får du aldrig såna blickar av andra tjejer?

Nej, vi lever i 2000-talets Sverige när tjejer har hört talas om att tjejer kan göra samma saker som män då de finns överallt nu och försöker leva som de vill. Det är ju inte som på 60-talet. Det är mycket det sexuella och dylikt som är tabu även bland tjejer i så fall.


   
SvaraCitera
KSENIA

Thompson:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

ÄR VÄL SNARARE SÅ ATT DET ÄR JAG SOM KRÄNKER MÄN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:

ÄR VÄL SNARARE SÅ ATT DET ÄR JAG SOM KRÄNKER MÄN

Kan inte heller hjälpa det lite...


   
SvaraCitera
Amand

Kan ibland, men då handlar det oftast om diskriminering. Dessutom så är ju vissa duktigare på det än andra, men vanligast är småsaker som just hur dom ser på en (överlägset) eller tilltal. Tycker dock att tjejer tenderar till att vara värre, det är dom som oftast särbehandlar. Jag hatar till exempel när en kvinnlig gympalärare särbehandlar killarna genom att förutsätta att dom är duktigare. Också störigt när man tilltalas med en stackars-dig-som-får-jobba-med-killar-på-träningen för att dom förutsätter att jag är en gnällig liten unge för att jag är tjej.


   
SvaraCitera