Aviseringar
Rensa alla

kvinnors utseende och fertilitet


Ämnesstartare

vad finns det för bevis på sambandet mellan kvinnors utseende (kvinnors höfter och midja och stora bröst) och att kvinnan är fertil och är en bra kvinna?


   
Citera
Hando

Kan tänka mig att bredare höfter och midja gör det lättare att avla fler ungar. Många ungar = fertil.
Stora bröst för att visa kvinnan är frisk och lättare att amma avkomman än bröst som är mindre än flaskkorkar.
Föder många, starka barn = bra kvinna.

Bevis har jag väl inget på tu man hand, men detta är väl mer eller mindre inpräntat sen många, många år tillbaka som fortfarande lever sig kvar. (I 100k årsklassen)

Edit:
Jag har varit vaken i närmare 20 timmar så hjärnan och min logik kan vara knas. Ta det till hänsyn innan ni idiotförklarar mig fullständigt plz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

t.ex jag har alltid gillat mina egna fötter och att jag är lång men killar tycker inte det är attraktivt killar gillar små tjejer med små fötter betyder det att de tjejerna är bättre kvinnor och producerar bättre avkommor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:
Kan tänka mig att bredare höfter och midja gör det lättare att avla fler ungar. Många ungar = fertil.
Stora bröst för att visa kvinnan är frisk och lättare att amma avkomman än bröst som är mindre än flaskkorkar.
Föder många, starka barn = bra kvinna.

Bevis har jag väl inget på tu man hand, men detta är väl mer eller mindre inpräntat sen många, många år tillbaka som fortfarande lever sig kvar. (I 100k årsklassen)

har den lättare att bli gravid för att den ser ut sån?
 jag har läst att små bröst är inget problem för att amma
ja kvinnors enda syfter är ju att föröka sig


   
SvaraCitera

Fötter har ingenting med att föröka sig att göra. Det är en preferens att du tycker så.
De flesta män vill ha någon att "försvara" så antagligen väljer de en kvinna som är något mindre i storlek än sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:
Fötter har ingenting med att föröka sig att göra. Det är en preferens att du tycker så.
De flesta män vill ha någon att "försvara" så antagligen väljer de en kvinna som är något mindre i storlek än sig själv.

men betyder inte små fötter att det är mer kvinnligt och då har kvinnan lättare att föröka sig?


   
SvaraCitera

dfghdtyh:

men betyder inte små fötter att det är mer kvinnligt och då har kvinnan lättare att föröka sig?

Nej. Det är skillnad på estetik och genetik. Du vet redan det, jag märker på dig.


   
SvaraCitera
Hando

dfghdtyh:

har den lättare att bli gravid för att den ser ut sån?
 jag har läst att små bröst är inget problem för att amma
ja kvinnors enda syfter är ju att föröka sig

På sätt och vis ja. Breda höfter anses vara väldigt sexigt för män. Väldigt sexig = fler friare.
Sen är det väl upp individuellt om den har lättare att bli gravid än andra kvinnor. 
I grund och botten är det också alla arters primära syfte att föröka sig för att garantera artens överlevnad. Primär drift.


   
SvaraCitera

dfghdtyh:
t.ex jag har alltid gillat mina egna fötter och att jag är lång men killar tycker inte det är attraktivt killar gillar små tjejer med små fötter betyder det att de tjejerna är bättre kvinnor och producerar bättre avkommor?

Och dina fötter är stora?
Gillar du dina fötter så är det bra, hoppas att du hittar någon som gör detsamma. 
Men, som redan har nämnts, det är en preferens.

dfghdtyh:

men betyder inte små fötter att det är mer kvinnligt och då har kvinnan lättare att föröka sig?

Det beror på vem man frågar. Det ligger i betraktarens ögon. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

På sätt och vis ja. Breda höfter anses vara väldigt sexigt för män. Väldigt sexig = fler friare.
Sen är det väl upp individuellt om den har lättare att bli gravid än andra kvinnor. 
I grund och botten är det också alla arters primära syfte att föröka sig för att garantera artens överlevnad. Primär drift.

men varför är det sexigt att kvinnor ser ut sånna? jag skulle inte vilja se ut sån det verkar opraktiskt men det enda män bryr sig om är avkomman och det är biologiskt faktum
det kan vara att män attraheras av det för att det är ett tecken på att kvinnan är bra genetiskt material? men kan man säga det?
är det enda kvinnan ska göra att sitta i hyddan och bli förökad? det känns som män har blite roligare liv i den här genetiken och saker inte kvinnor kan uppskatta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:

Och dina fötter är stora?
Gillar du dina fötter så är det bra, hoppas att du hittar någon som gör detsamma. 
Men, som redan har nämnts, det är en preferens.
Det beror på vem man frågar. Det ligger i betraktarens ögon. 

inte jätte stora tycker jag inte men tycker dom är snygga. men en kille skulle aldrig tycka det är snyggt.


   
SvaraCitera

dfghdtyh: men en kille skulle aldrig tycka det är snyggt.

Hur vet du det?


   
SvaraCitera

Aldrig har hört talas om homosexuella och varför killar med stora fötter är så åtråvärda? he he he he he

Där handlar det enbart om estetik och preferenser, ingen avel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:

Hur vet du det?

kanske för stora fötter betyder bättre balans och lättare att springa iväg och då har inte män kunnat kontrollera att det är hans avkomma.
det kan också vara att kvinnor med stor fötter och som är långa är mer manliga i sättet och har mindre kvinnliga hormoner och då är det dåligt. och det visar sig i utseendet . det blir mer som en kompis till män och blir en ful kvinna som inte någon kan bli kär i


   
SvaraCitera

nä  


   
SvaraCitera