Aviseringar
Rensa alla

Kvinnosynen i moskéer?


Ämnesstartare



Sjukt. Är kvinnosynen i Svenska kyrkan (och andra religiösa byggnader från andra religioner) lika illa (och i lika stor utsträcking?) som i moskéer? Eller det är endast moskéer som lär ut sådant här? Är det samma sak i andra delar av världen eller är svenska moskéer lite speciella av sig?


   
Citera
Ämnesstartare

Förbjud alla religioner och riv alla kyrkor och moskéer/andra heliga platser. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Förbjud alla religioner och riv alla kyrkor och moskéer/andra heliga platser. 

och i samma veva ska vi även förbjuda kommunism och högern?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

.Chloe :

och i samma veva ska vi även förbjuda kommunism och högern?

De av dem som utövar våld, ja.


   
SvaraCitera

Ytterligheter existerar alltid. Alla Muslimer är inte en och samma massa. Alla muslimer ber inte 5 gånger om dagen och har flera fruar. Faktum är att dem allra flesta inte gör det. Vissa är djupt troende. Andra inte det minsta och andra är lite av båda. Precis som alla andra religioner finns det även inom islam stora skillnader och åsikter.

Inom vissa inriktningar av judendom sitter inte heller män och kvinnor tillsammans i synagogor. Det är alltså inte endast inom Islam och män och kvinnor delas. Finns säkert liknande exempel inom andra religioner. Men inget som jag säkert känner till. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

obv troll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:
Ytterligheter existerar alltid. Alla Muslimer är inte en och samma massa. Alla muslimer ber inte 5 gånger om dagen och har flera fruar. Faktum är att dem allra flesta inte gör det. Vissa är djupt troende. Andra inte det minsta och andra är lite av båda. Precis som alla andra religioner finns det även inom islam stora skillnader och åsikter.

Inom vissa inriktningar av judendom sitter inte heller män och kvinnor tillsammans i synagogor. Det är alltså inte endast inom Islam och män och kvinnor delas. Finns säkert liknande exempel inom andra religioner. Men inget som jag säkert känner till. 

Man ska be 10 gånger om dagen om man är en troende muslim.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:
obv troll

öh....titta på filmerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:
Ytterligheter existerar alltid. Alla Muslimer är inte en och samma massa. Alla muslimer ber inte 5 gånger om dagen och har flera fruar. Faktum är att dem allra flesta inte gör det. Vissa är djupt troende. Andra inte det minsta och andra är lite av båda. Precis som alla andra religioner finns det även inom islam stora skillnader och åsikter.

Inom vissa inriktningar av judendom sitter inte heller män och kvinnor tillsammans i synagogor. Det är alltså inte endast inom Islam och män och kvinnor delas. Finns säkert liknande exempel inom andra religioner. Men inget som jag säkert känner till. 

men detta är de tio största moskéer i sverige som beeter sig såhär.  om de tio största är så här pass radikala, borde inte de mindre kända vara ännu mer radikala? och varför är det så många som går till dessa sjuka moskéer i klippet när imamerna är så pass radikala?

om man ska jämföra med tex tio största kyrkorna i sverige, så har jag svårt att se att de beeter sig lika illa, motbevisa mig gärna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Man ska be 10 gånger om dagen om man är en troende muslim.

nä, 5 gånger.


   
SvaraCitera