Aviseringar
Rensa alla

Kvotering och särbehandling i Sverige


Ämnesstartare

Har på senaste tiden blivit ett vittne av vad ''anti rassismen'' har gjort för det svenska samhället. Vi praktist sett en kvotering för invandrare när det gäller att få jobb, de så kallade instegsjobben (staten betalar deras lön i 2 år, detta gör det mer lönsamt att anställa dem) samt hets mot folkgrupp lagen (täcker inte de etniska svenska såvidare de inte är homo-/bi-/transexuella).

Så, jag ställer frågan om det är rätt att invandrae får fördelar framför Svenska medborgare?


   
Citera

Bryr mig inte nämnvärt i denna fråga men jag tänker väl så här spontant: sverigedemokrater klagar ju samtidigt på att invandrare inte har jobb, när det finns en lösning för detta så är det i stället ett hot för "svenskarna". Kort och gott at heart är ni bara inskränkta bönder och inte på ett charmigt abe simpsonvis.


   
SvaraCitera

Fremmy:

Så, jag ställer frågan om det är rätt att invandrae får fördelar framför Svenska medborgare?

Jag har då fan inte fått några fördelar 🙁


   
SvaraCitera

förstår inte varför samernas sedvanerätt är mer värd än vanliga svenskars sedvanerätt.

Men det är förstås ett resultat av maktfullkomliga individer som genom att utnyttja vanliga människors viljor skapar och utövar sin verklighet.


   
SvaraCitera

Om du väger alla fördelar du som vit svensk har i samhället gentemot ett småskaligt och halvdant kvoteringsprogram, så ska du nog se att du inte alls är den som blir mest negativt särbehandlad i Sverige. Men att överhuvudtaget framställa det som att det skulle finnas nån slags konflikt mellan utländska arbetare och folk födda här i Sverige är ju bara löjligt. Det är inte invandrarna som tar jobben utan företagen. Företagen effektiviserar bort så många arbetare som möjligt, flyttar produktionen till låglöneländer, fuckar upp ekonomin så det blir finanskris, fifflar bort miljarder i skattepengar från oss arbetare i Sverige, osv. Den riktiga fienden är inte fattiga invandrare som p.g.a. rasistiska strukturer i samhället måste bli inkvoterade för att ha en reell chans att få jobb på samma villkor som vita svenskar och har noll makt i samhället, den riktiga fienden är de som tar de politiska besluten kring arbetsmarknaden och de som styr ekonomin. Staten och Kapitalet, inte andra arbetare.


   
SvaraCitera
Tyrael

Knarko:

Jag har då fan inte fått några fördelar 🙁

men sen eru inte alban


   
SvaraCitera

Tyrael:

men sen eru inte alban

inte långt ifrån heller!


   
SvaraCitera

Jag tycker det är orättvist att de som har barn och är äldre får mer pengar av csn än vad jag får. Tycker det är orättvist, varför ska dom ha det så jävla lätt? [mad]


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

Men att överhuvudtaget framställa det som att det skulle finnas nån slags konflikt mellan utländska arbetare och folk födda här i Sverige är ju bara löjligt. Det är inte invandrarna som tar jobben utan företagen.

Jag skulle verkligen vilja påstå att det finns en "konflikt" om du så vill kalla det, mellan vanliga svenska och utländska löntagare. Dom flesta sverigedemokrater eller invandringskritiska i gemen som jag lärt känna under åren har jobbat inom typiska arbetaryrken. Inte så konstigt iofs då partiet bärs upp av yngre män och gamla socialdemokrater. Tror nog det mest är önsketänkande från din sida.


   
SvaraCitera

Jag inväntar alla vilseledda "rödluvor" för att föra en saklig debatt med ett civiliserat tonläge. Kom till pappa.. Jag finns i den översta hyllan där mamma gömmer kakorna. [rolleyes]


   
SvaraCitera

dazed:

sverigedemokrater klagar ju samtidigt på att invandrare inte har jobb, när det finns en lösning för detta så är det i stället ett hot för "svenskarna". Kort och gott at heart är ni bara inskränkta bönder och inte på ett charmigt abe simpsonvis.

Att invandrare inte har jobb är för att det finns fler arbetsföra människor än vad det finns arbeten. Punkt slut. Det ska inte hit fler människor än vad det finns jobb, det är vad sverigedemokrater tycker. Lösningen är att bromsa invandringen och inte att diskriminera sin egna befolkning.


   
SvaraCitera

Ganthuc:

Att invandrare inte har jobb är för att det finns fler arbetsföra människor än vad det finns arbeten. Punkt slut. Det ska inte hit fler människor än vad det finns jobb, det är vad sverigedemokrater tycker. Lösningen är att bromsa invandringen och inte att diskriminera sin egna befolkning.

Nja det där argumentet funkar inte riktigt i en globaliserad värld, om invandrare A är kvar i i U-land A så kan han fortfarande tex sno ett "svenskt" industrijobb för där konkurrerar han i egenskap av kraftigt underbetald arbetskraft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har läst SDs politik när der rör sig detta, de vill prioritera det Svenska filket först gällande detta. Om en Svensk kan göra jobbet ska en Svensk göra det. Om inte, arbetskraftsinvandring.

Sverige förlorar starkt på invandringen i min åsikt. Samhället blir segregerat (har själv upplevt detta, och upplever för den delen) och krimilaitet springs snabbt bland de fattiga.

Ganthuc:

sverigedemokrater klagar ju samtidigt på att invandrare inte har jobb, när det finns en lösning för detta så är det i stället ett hot för "svenskarna". Kort och gott at heart är ni bara inskränkta bönder och inte på ett charmigt abe simpsonvis.

Nja, inte riktigt. De klagar på att invandrare får vissa fördelar än en vanlig Svensson när det gäller att få jobb. Vad tror ni om FAS 3 jobben då?


   
SvaraCitera

dazed:

Nja det där argumentet funkar inte riktigt i en globaliserad värld, om invandrare A är kvar i i U-land A så kan han fortfarande tex sno ett "svenskt" industrijobb för där konkurrerar han i egenskap av kraftigt underbetald arbetskraft.

Jag vet inte riktigt hur du fick fram den ekvationen eller hur den skulle vara väsentlig i sammanhanget. Du säger att SD är emot en "lösning". En lösning som innefattar fundamental diskriminering gentemot svenskarna själva. Man gnäller inte i första hand på att utlänningar är arbetslösa, utan att jobben inte räcker åt alla och att inte bör ta in fler invandrare så länge det står sig. Det är väl ändå rätt rimligt tycker du inte det?


   
SvaraCitera

Livet är aldrig rättvist och kommer aldrig att så bli, lev med det. [zzz]


   
SvaraCitera